Įgyvendinant Lietuvos policijos vadovybės nuostatą, šalies policijos įstaigose įdiegti Kokybės vadybos sistemą pagal ISO 9001:2000 standartą, tęsiamas Jungtinių Tautų Vystymo programos projekto „Administracinių gebėjimų stiprinimas Lenkijos, Ukrainos, Lietuvos ir Rusijos (Kaliningrado srities) policijoje“ tikslų įgyvendinimas.
Bendradarbiaujant su Lenkijos kokybės vadybos įmonės „ACT QS“ konsultantais, š.m. lapkričio 26 – 29 d. Lietuvos policijos mokymo centre buvo organizuoti vidaus auditorių mokymai. Juose dalyvavo Lazdijų rajono policijos komisariato, Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centro, Lietuvos policijos mokymo centro ir Policijos departamento prie VRM atstovai.
Planuojama, kad sėkmingai išlaikę egzaminą kursų klausytojai ateityje policijos įstaigose galės savarankiškai vykdyti kokybės vadybos sistemos vidaus auditą.
Kas yra kokybės vadyba?
Kokybės vadybos sistema yra priemonė produkto/paslaugos atitikimo reikalavimams užtikrinti. Vidaus auditas yra esminis šios sistemos elementas, nes jis organizuojamas ir atliekamas sistemingai, ir pateikia objektyvius aptiktų neatitikčių ir jų pašalinimo būtinumo įrodymus, taip pat pastabas ir pastebėjimus, kaip galima padidinti veiklos efektyvumą arba ją optimizuoti. Ši informacija naudinga organizacijos vadovybei, nes ją galima panaudoti gerinant organizacijos veiklą ne „gaisro gesinimo“ principu, bet prognozuojant ir planuojant atitinkamus veiksmus.
Pažymėtinas ISO 9001:2000 standarto išskirtinumas nuo kitų pavienių kokybės kontrolės įrankių organizacijoje. Standarto organizacijoje įvedama vadybos naujovė – tai mechanizmas, užtikrinantis nuolatinį organizacijos gerinimą ir tobulinimą, taikant kokybės užtikrinimo sistemos vidaus savianalizę – savotišką visų organizacijoje vykstančių ir kokybę veikiančių procesų diagnozę, t. y. vidaus auditą, vertinamąsias analizes, metodinį nustatytų klaidų ištaisymą ir priemones (koregavimo veiksmus), leisiančias ateityje išvengti panašių klaidų. Papildomai atsiranda prievolė imtis prevencinių veiksmų, kurie leistų išvengti trūkumo, klaidos, neatitikties ir pan. Šiuo atveju kokybės vadybos sistema ir nustato, kokių veiksmų reikia imtis, joje kaupiama ir analizuojama informacija ir gauti duomenys panaudojami sprendimų priėmimui.
Tam, kad galėtume imtis tiek koregavimo, tiek prevencinių veiksmų, turime turėti pakankamai informacijos. Tai gali būti tokia informacija:
· klientų skundai;
· ataskaitos apie trūkumus, broką, neatitikimą;
· vadovybinės vertinamosios analizės metu gauta informacija;
· procesų matavimo informacija;
· įvairūs su kokybės vadybos sistema susiję įrašai bei sistemos analizės rezultatai;
· kliento poreikiai ir lūkesčiai, rinkos analizė;
· klientų ir suinteresuotų šalių pasitenkinimo analizė;
· savęs vertinimo rezultatai;
· vidaus audito rezultatai.
Ypač svarbi informacija gaunama tiek vidaus, tiek išorės audito metu.
Šis skyrius tai Lietuvos Respublikos ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos ir Policijos departamento informacinis projektas. Skyrių administruoja Policijos departamento Komunikacijos skyriaus darbuotojai. Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.