Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
|
NAUDINGA INFORMACIJA
|
Šis tas apie teisės dirbti antrą darbą įgyvendinimą
2006-08-02
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2006 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 741 patvirtino Valstybės tarnautojų prašymų leisti dirbti kitą darbą nagrinėjimo ir sprendimų dėl leidimo valstybės tarnautojams dirbti kitą darbą priėmimo ir atšaukimo taisykles. Šiame straipsnyje rasite šių taisyklių apžvalgą bei pagrindinius principus, į kuriuos derėtų atkreipti dėmesį prašant leidimo dirbti kitą darbą.
I ETAPAS. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS
Valstybės tarnautojas, ketinantis dirbti kitą darbą turi kreiptis į asmenį, kuris jį priėmė į einamas pareigas, su prašymu išduoti leidimą dirbti kitą darbą.
Išskiriami keturi atvejai, kuriais valstybės tarnautojas privalo pateikti prašymą:
1. kai jis ketina įsidarbinti įmonėje, įstaigoje ar organizacijoje nesvarbu, kokia jos nuosavybės ir teisinė forma, rūšis ir veiklos pobūdis, ir gauti už šį darbą atlyginimą;
2. kai baigiasi gauto leidimo dirbti terminas, o valstybės tarnautoja
s ketina tęsti darbą. Prašymą tokiu atveju reikia pateikti ne vėliau kaip 20 darbo dienų iki leidimo dirbti galiojimo termino pabaigos.
3. kai turintis leidimą dirbti valstybės tarnautojas buvo perkeltas į kitas valstybės tarnautojo pareigas. Prašymas pateikiamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po perkėlimo;
4. kai pasikeičia turinčio leidimą dirbti valstybės tarnautojo pareigybės aprašyme nustatytos funkcijos ir jis supažindinamas su šiais pakeitimais. Prašymas pateikiamas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po supažindinimo su funkcijų pakeitimais.
Kol bus priimtas sprendimas dėl prašymų dėl leidimo galiojimo termino pratęsimo arba valstybės tarnautoją perkėlus į kitas pareigas laikoma, kad valstybės tarnautojas turi leidimą dirbti kitą darbą.
Prašymo turinys
Prašyme nurodoma:
- įmonė, kurioje valstybės tarnautojas ketina įsidarbinti, jos teisinė forma, rūšis, veiklos pobūdis;
- tam tikros profesijos, specialybės, kvalifikacijos darbas, kurį valstybės tarnautojas ketina dirbti, ir pareigos, kurias jis ketina eiti.
Prie prašymo pridedama įmonės, kurioje valstybės tarnautojas ketina įsidarbinti, vadovo ar jo įgalioto asmens išduota pažyma apie funkcijas, kurias valstybės tarnautojas atliktų joje įsidarbinęs, darbo laiko pradžią ir pabaigą.
II ETAPAS. PRAŠYMŲ IR INFORMACIJOS NAGRINĖJIMAS
- Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo sudaro nuolatinę komisiją, sudarytą iš 3 arba 5 asmenų, kuri nagrinėja prašymus ir informaciją. Atkreipiame dėmesį, jog jeigu institucijoje ar įstaigoje yra veikianti profesinė sąjunga, į komisiją turi būti įtrauktas šios profesinės sąjungos atstovas.
- Valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo gautą prašymą perduoda nagrinėti komisijai per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo.
- Komisijos pirmininkas paskiria komisijos posėdžio datą, informuoja apie ją prašymą pateikusį arba leidimą dirbti turintį valstybės tarnautoją, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, jo tiesioginį vadovą ir raštu prašo turinčio leidimą dirbti valstybės tarnautojo, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, pateikti paaiškinimus dėl šios informacijos.
- Turintis leidimą dirbti valstybės tarnautojas, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, gavęs komisijos pirmininko prašymą pateikti paaiškinimus dėl šios informacijos, šiuos paaiškinimus komisijai pateikia raštu iki komisijos posėdžio, bet ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo komisijos pirmininko prašymo gavimo dienos. Jeigu valstybės tarnautojui, dėl kurio darbo buvo gauta informacija, komisijos pirmininko prašymas pateikti paaiškinimus dėl šios informacijos negali būti įteiktas dėl laikinojo nedarbingumo, komandiruotės arba atostogų, sprendimo priėmimo terminas sustabdomas, kol pasibaigs valstybės tarnautojo laikinasis nedarbingumas, komandiruotė arba atostogos.
- Valstybės tarnautojas savo iniciatyva arba komisijai pakvietus gali dalyvauti posėdyje ir pateikti papildomą informaciją arba paaiškinimus, kurie padėtų įvertinti, ar valstybės tarnautojui dirbant kitą darbą tai nesukelia (nesukels) viešųjų ir privačių interesų konflikto valstybės tarnyboje, nesudaro prielaidų valstybės tarnybą panaudoti asmeniniais interesais, nediskredituoja valstybės tarnybos autoriteto, nekliudo asmeniui, einančiam pareigas valstybės tarnyboje, tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kai tai nėra darbas tose įmonėse, įstaigose, organizacijose, kurių atžvilgiu valstybės tarnautojas turi valdingus įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą arba priima kokius nors kitus sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos, ir kai nėra kitų aplinkybių, dėl kurių valstybės tarnautojai negali dirbti kito darbo ir gauti atlyginimo. Taip pat komisija gali kviesti ir kitus asmenis, turinčius informacijos arba galinčius pateikti reikalingus paaiškinimus.
- Komisija per 10 darbo dienų nuo jai perduoto nagrinėti prašymo ar informacijos gavimo išnagrinėja, ar valstybės tarnautojui dirbant kitą darbą neatsiras aplinkybių, dėl kurių toks leidimas negalėjo būti išduotas, ir teikia rekomendacinio pobūdžio motyvuotą pasiūlymą valstybės tarnautoją į pareigas priimančiam asmeniui.
III ETAPAS. SPRENDIMO PRIĖMIMAS
Sprendimą dėl leidimo dirbti priima arba sprendimą dėl leidimo dirbti atšaukia valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo.
Gavęs komisijos pasiūlymą, valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo per 4 darbo dienas priima motyvuotą sprendimą:
* išduoti leidimą dirbti;
* neišduoti leidimo dirbti;
* atšaukti sprendimą dėl leidimo dirbti;
* palikti galioti leidimą dirbti.
Sprendimas turi būti priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo tos dienos, kai valstybės tarnautoją į pareigas priimantis asmuo gavo valstybės tarnautojo prašymą arba informaciją. Paprašius Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos rekomendacijos, sprendimo priėmimo terminas sustabdomas.
Pagrindiniai sprendimo priėmimo argumentai
Sprendimas dėl leidimo kitą darbą išdavimo priimamas atsižvelgiant į tai, ar:
- valstybės tarnautojui dirbant kitą darbą tai nesukelia viešųjų ir privačių interesų konflikto valstybės tarnyboje,
- tai nesudaro prielaidų valstybės tarnybą panaudoti asmeniniais interesais,
- tai nediskredituoja valstybės tarnybos autoriteto,
- nekliudo asmeniui, einančiam pareigas valstybės tarnyboje, tinkamai atlikti jo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas,
- tai nėra darbas tose įmonėse, įstaigose, organizacijose, kurių atžvilgiu valstybės tarnautojas turi valdingus įgaliojimus arba kontroliuoja, prižiūri jų veiklą arba priima kokius nors kitus sprendimus dėl tos įmonės, įstaigos ar organizacijos,
- nėra kitų aplinkybių, dėl kurių valstybės tarnautojai negali dirbti kito darbo ir gauti atlyginimo.
KITA INFORMACIJA
- Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 5 straipsnyje nurodyta, jog darbo santykius ir socialines garantijas reglamentuojantys įstatymai bei kiti teisės aktai valstybės tarnautojams taikomi tiek, kiek jų statuso ir socialinių garantijų nereglamentuoja šis Įstatymas. Atkreiptinas dėmesys į tai, jog pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso 144 straipsnio 5 dalyje įtvirtintą nuostatą darbuotojų, dirbančių ne vienoje darbovietėje arba vienoje darbovietėje, bet pagal dvi ar daugiau darbo sutarčių, darbo dienos trukmė negali būti ilgesnė negu 12 valandų. Maksimalus darbo laikas, įskaitant viršvalandžius, per septynias dienas neturi viršyti keturiasdešimt aštuonių valandų.
- Valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnyje reglamentuota, jog valstybės tarnautojų, naudojančių tarnybos laiką kitam darbui, dirbamam turint valstybės tarnautoją į pareigas priėmusio asmens leidimą nustatyta tvarka, darbo užmokestis apskaičiuojamas proporcingai valstybės tarnyboje dirbtam laikui.
Parengė Rūta Žukaitė Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.
|
1
jurijus (#132) - 2007-01-30 08:41 (IP: 193.219.12.68) |
Dėl Vidaus tarnybos statuto pataisų patvirtinimo aš žinau, bet tok įspūdis, kad pataisos specialiai vilkinamos. Net negirdėjau, kad tokios pataisos būtu ruošiamos. |
Ruta (#37) - 2007-01-25 08:58 (IP: 82.135.215.187) |
Kai tik bus patvirtintos Vidaus tarnybos statuto pataisos. |
jurijus (#132) - 2007-01-16 17:23 (IP: 193.219.12.68) |
Gal kas žino, kada Vyriausybės nutarimas Nr. 741 pradės realiai galioti statutiniams pareigūnams? |
Komentuoti gali tik portalo nariai.
|
|
|