Rytoj Seimo posėdyje bus svarstomas Darbo kodekso 140 ir 141 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas ir Valstybės tarnybos įstatymo 41 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas dėl atleistų iš valstybinių įstaigų darbuotojų išeitinių kompensacijų išmokėjimo tvarkos (numatantys išeitinės kompensacijos mokėjimo nutraukimą. jei asmuo įsidarbina iš valstybės ar savivaldybių biudžeto išlaikomoje įstaigoje). Komitetai iš esmės siūlymui pritarė.
Projektai Nr.1, Nr.2
Taip pat Seimui teikiamas Valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siūloma sukonkretinti pareiginės algos bazinio dydžio skaičiavimą. Siūloma tiksliai suformuluoti, kad ateinančių finansinių metų bazinis dydis, nustatomas prie esamo pareiginės algos bazinio dydžio pridedant praėjusių metų vidutinę metinės infliacijos (skaičiuojant nacionalinį vartotojų kainų indeksą) dydžio procentinę išraišką. Taip pat siūlome nustatyti galimybę nustatyti didesnį, nei pagal infliacijos lygį paskaičiuotinas, bazinį dydį, jei yra palanki valstybės ekonominė situacija.
Taip pat siūloma numatyti, kad Bazinis dydis pagal šią formulę skaičiuojamas iki bus pasirašyta Nacionalinė kolektyvinė sutartis.
Projektas čia.
Seimui teikiamas Valstybės tarnybos įstatymo 9, 44, 48 straipsnių pakeitimo projektas, kuriuo siūloma įtvirtinti valstybės tarnautojo priesaiką ir bei priesaikos sulaužymo institutą, atitinkamai numatant naują atleidimo pagrindą - už valstybės tarnautojo priesaikos sulaužymą.
Projektas čia.
Teikiamas Valstybės tarnybos įstatymo 11 ir 43 straipsnių pakeitimo projektas, kuriuo siūloma įtvirtinti naujas garantijas pakaitiniams valstybės tarnautojams - numatyti, kad buvusiam pakaitiniam valstybės tarnautojui, atleistam iš pareigų dėl priėmimo laiko pasibaigimo, 6 mėnesius nuo atleidimo iš pareigų dienos Vyriausybės nustatyta tvarka siūlomos tos pačios ar žemesnės kategorijos karjeros valstybės tarnautojo pareigos. Šis asmuo privalo būti priimtas į šias pareigas, jeigu jis atitinka bendruosius reikalavimus, keliamus į valstybės tarnautojo pareigas priimamam asmeniui, ir šios pareigybės aprašyme nustatytus specialiuosius reikalavimus.
Šiuo metu pakaitiniams valstybės tarnautojams tokia garantija netaikoma.
Projektas čia.
Seimui taip pat bus teikiamas ir Valstybės tarnybos įstatymo 29 straipsnio pakeitimo. Juo siūloma išplėsti šiurkštaus pažeidimo sąvoką, numatant, kad šiuo pažeidimu laikomi ne tik tiesiogiai su valstybės tarnautojo pareigomis susiję pažeidimai, bet visi šiurkštūs pažeidimai, susiję ar nesusiję su tiesiogiai atliekamomis pareigomis, diskredituojantis valstybės tarnybą, žeminantis žmogaus orumą, ar kiti veiksmai, tiesiogiai pažeidžiantys žmonių konstitucines teises.
Taip pat siūloma aiškiai nustatyti, kad šiurkščiu pažeidimu būtų laikomos korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos, nepaisant to, ar jos susijusios su tiesioginių valstybės tarnautojų pareigų atlikimu.
Taip pat siūloma patikslinti esamą reglamentavimą ir nustatyti, kad piktnaudžiavimas alkoholiu (taip pat toksinėmis, narkotinėmis medžiagomis) laikytinas šiurkščiu pažeidimu ir ne darbo (ne tarnybos) metu, jei tai įžeidžia žmogaus orumą ar diskredituoja valstybės ir savivaldybės institucijos ir įstaigos autoritetą.
Projektas čia.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.