Šiandien Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete svarstomos Vidaus tarnybos statuto, Policijos veiklos įstatymo pataisos, kurios nors gali turėti neigiamos įtakos ne tik socialiniams-ekonominiams interesams, bet ir išbalansuoti visą vidaus tarnybą net nebuvo derintos su pareigūnų bendruomene, vidaus reikalų ministras nesiėmė priemonių organizuoti konsultacijas ar diskusijas su Vidaus reikalų įstaigų darbuotojais ir jų atstovais.
Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas, įvertinęs teisės aktų projektais siūlomą teisinį reguliavimą, komitetui pateikė savo pasiūlymus ir pastabas.
NPPSS nuomone, siūlomi projektai parengti neįvertinant rizikų kurių galima išvengti, jie dar labiau izoliuotų sistemą nuo visuomenės kontrolės, diskredituotų rotacijos institutą.
Jeigu būtų priimti siūlomi Policijos veiklos įstatymo pakeitimai, būtų įtvirtinta pareigūnų rotacija, tačiau dėl siūlomo reguliavimo neišbaigtumo rotacija taptų labiau bausme nei efektyviu, motyvuojančiu karjeros valdymo instrumentu. Profesinės sąjungos manymu, įtvirtinant rotaciją reiktų numatyti priemones, kuriomis būtų sprendžiamos rotuojamų pareigūnų ir jų artimųjų ekonominės, socialinės integracijos problemos. Priešingu atveju rotacija taps labiau bauginimo priemone, bausme nors savo prigimtimi ji yra efektyvi karjeros valdymo ir motyvacinė priemonė.
Vidaus tarnybos pataisomis siūloma „tarnybos vietovės” apibrėžimą praplėsti, numatant, kad „neteritoriniu principu steigiamų vidaus reikalų įstaigų ar šių įstaigų padalinių pareigūnų tarnybos vietove laikomos savivaldybių teritorijos, esančios šių vidaus reikalų įstaigų (ar jų padalinių) veikimo teritorijoje.“ Taigi pagal projektą gautųsi, kad pareigūno tarnybos vietovė gali būti apibrėžiama visa Lietuvos Respublikos teritorija, pvz. pareigūno, dirbančio Viešojo saugumo tarnyboje arba Kriminalinės policijos biure, darbo vieta tektų vadinti visą Lietuvos Respublikos teritoriją. O tai didina teisinį neaiškumą sprendžiant klausimus dėl pareigūno siuntimo į komandiruotes ir jų apmokėjimo tvarkos.
Toks reguliavimas sudarytų sunkumų pareigūnams, dirbantiems neteritorinėse įstaigose, pasinaudoti garantija dėl aprūpinimo tarnybiniu būstu (butpinigių mokėjimo).
Anot NPPSS pirmininko Vytauto Bako, įstatymo projekte numatytas siūlymas, neplečiant su tuo susijusių garantijų gali iššaukti tik neigiamus procesus: būtų taupoma pareigūnų sąskaita, o tai pažeistų jų ekonominius interesus, vidaus tarnyba taptų dar mažiau patrauklia.
Pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo nuomone ydingas ir svarstomas įstatymo projekto 5 straipsnis dėl Vidaus tarnybos statuto 15 straipsnio, kuriame numatytas reguliavimas dėl pareigūnų atestacijos instituto. Juo siūloma pareigūnų vertinimo procedūrą padaryti kuo uždaresnę, norima apsunkinti pareigūnų bendruomenės atstovų dalyvavimo galimybes atestacijos procedūroje. Be to, projektu siūloma įtvirtinti, jog esant teigiamoms atestacijos komisijos išvadoms, atestuojamas pareigūnas be atskiros atrankos procedūros gali būti perkeltas į iš esmės bet kurias aukštesnes pareigas. Pagal šį projektą pareigūnų bendruomenės atstovas dalyvautų tik stebėtojo atstovo teisėmis, o atestacijos komisijai suteikiami įgaliojimai spręsti dėl asmens tinkamumo aukštesnėms pareigoms, tai sudarytų palankias sąlygas proteguoti reikiamus asmenis. Visuomenė tokiu atveju niekada nesužinotų apie neskaidrius konkursus kaip tai vyko valstybės sienos apsaugos tarnyboje, Marijampolėje.
V. Bako nuomone, priešingai nei siūlo Vidaus reikalų ministras derėtų plėsti visuomenės dalyvavimo valstybės tarnybos valdyme ribas ir nustatyti, kad į aukščiausias pareigūnų pareigas atrenkant arba tokių pareigūnų veiklą vertinant dalyvautų ne tik pareigūnų, bet ir visuomenės (bendruomenių) atstovai. Todėl NPPSS siūlo labiau skaidrinti atrankų ir atestacijų (vertinimų) procesus numatant, kad vienu iš atestacijos komisijos narių skiriamas profesinių sąjungų atstovas, o tais atvejais, kai atestacijos metu vertinami aukščiausi miesto, apskrities, rajono, centrinių vidaus reikalų įstaigų pareigūnai, atestacijos procedūroje stebėtojų teisėmis gali dalyvauti ir kiti bendruomenės atstovai.
NPPSS komiteto paprašė siūlyti įstatymų pataisas kurias parengė ministro Palaičio vadovaujama ministerija, grąžinti tobulinti.
Seimo komitete ketina dalyvauti NPPSS vadovas.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.