Rytoj neeiliniame (iš anksto nenumatytame) Seimo posėdyje numatytas priėmimas dėl 2011 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 1 ir 3 priedėlių pakeitimo įstatymo projekto priedo. Šis įstatymo projektas aktualus tuo, kad Valstybės sienos apsaugos tarnybai numatyta padidinti asignavimus iki 182 128 tūkst. Lt (vietoj 181 128 tūkst. Lt), o asignavimus išlaidoms padidinti iki 179 686 tūkst. Lt (vietoj 178 686 tūkst. Lt).
Su projektu galite susipažinti čia.
Numatytas Socialinių išmokų perskaičiavimo ir mokėjimo laikinojo įstatymo 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto priėmimas, kuriuo numatoma laikinąjį įstatymą pareigūnų ir karių valstybinių pensijų skaičiavimui taikyti iki 2012-12-31 (anksčiau buvo siūloma iki 2011-12-31). Kai kurių kitų rūšių pensijų ir kitų socialinių išmokų sumažinimą numatančias nuostatas projekte pasiūlyta taikyti tik iki 2011-12-31, t.y. įtvirtinti skirtingus nepalankių nuostatų taikymo terminus. Dėl to pagrindinis komitetas gavo du atskirus Seimo narių siūlymus bei daugybę nevyriausybinių organizacijų pasiūlymų dėl šio įstatymo projekto tobulinimo.
Pagrindinis (Socialinių reikalų ir darbo) komitetas, įvertinęs visus siūlymus, nepritarė, kad pareigūnams ir kariams valstybinių pensijų dydį sumažinančios nuostatos nustotų galioti šių metų gruodžio 31 d. ir savo išvadoje iš esmės pritarė įstatymo projekto iniciatorių pasiūlytam variantui.
Projektas čia.
Seimo komitetuose
Toliau komitetuose svarstomas Vidaus tarnybos statuto 7 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Jame numatoma keisti asmenų, pageidaujančių mokytis vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigoje, kitoje švietimo įstaigoje ar vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigos įvadinio mokymo kursuose, siuntimo į kitas švietimo įstaigas tvarka. Pagal dabartinį reglamentavimą asmenims, norintiems mokytis įvadiniuose kursuose, susijusiuose su vidaus reikalų įstaigų veikla, kitose švietimo įstaigose, siuntimus į tokias mokymo įstaigas išduoda Vidaus reikalų ministerija visais atvejais, kai asmuo atitinka keliamus reikalavimus. Šiuo projektu siekiama įtvirtinti reguliavimą, kad asmeniui išduoda siuntimą į kitą švietimo įstaigą vidaus reikalų centrinės įstaigos vadovas, atsižvelgdamas į vidaus reikalų ministro nustatytą pareigūnų rengimo poreikį pagal atitinkamas studijų programas.
Papildomi komitetai - Valstybės valdymo ir savivaldybių, Nacionalinio saugumo ir gynybos - savo išvadose pateiktam įstatymo projektui pritarė.
Su projektu galite susipažinti čia.
Pagrindiniame (Teisės ir teisėtvarkos) komitete svarstomas praėjusią savaitę jau aprašytas - Vidaus tarnybos statuto 2, 3, 15, 17, 18, 28, 36, 46, 52 ir 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Priminsime, kad jame numatyta, kad neteritoriniu principu steigiamų vidaus reikalų įstaigų ar šių įstaigų padalinių pareigūnų tarnybos vietove laikomos savivaldybių teritorijos, esančios šių vidaus reikalų įstaigų (ar jų padalinių) veikimo teritorijoje. Šiuo metu dėl tarnybos vietovės įstatymas reglamentuoja tai, kad tarnybos vietovė – savivaldybės teritorija, kurioje yra vidaus reikalų įstaigos, kurioje pareigūnas eina pareigas, ar šios įstaigos padalinio (jei padalinio buveinė nesutampa su vidaus reikalų įstaigos buveine), kuriame pareigūnas eina pareigas, buveinė. Taigi siekiama praplėsti tarnybos vietovės ribas, o tai turi įtakos komandiruotpinigių mokėjimui.
Projektu siaurinamas veiksnių, kurie turėtų būti vertinami, kai asmuo siekia užimti aukštesnes pareigas, ratas. Dėl to numatyta, kad pagal karjeros principą skyrimas į aukštesnes pareigas grindžiamas pareigūno tinkamumu pretenduojamoms pareigoms (nelieka, jog grindžiama kompetencija, atrankos metu įvertinamas profesionalumas, tinkamumas).
Taip pat siūloma numatyti, kad pareigūnas gali būti perkeltas į aukštesnes pareigas atestacijos arba atrankos būdu, išskyrus atvejus nustatytus šio Statuto 16 straipsnio 5 ir 6 dalyse ir kituose įstatymuose, t.y. esant tarnybiniam būtinumui, vidaus reikalų įstaigos vadovas turi teisę laikinai perkelti pareigūną į kitas lygiavertes ar aukštesnes pareigas toje pačioje vidaus reikalų įstaigoje bei esant tarnybiniam būtinumui ir vidaus reikalų įstaigų vadovams suderinus, pareigūnas gali būti laikinai perkeltas į kitas lygiavertes ar aukštesnes pareigas kitoje atitinkamoje vidaus reikalų įstaigoje, esančioje toje pačioje ar kitoje gyvenamojoje vietovėje.
Siūloma įtvirtinti, kad vidaus reikalų centrinėms įstaigoms pavaldžių vidaus reikalų įstaigų ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vadovų pareigas pareigūnai gali būti perkeliami tik atrankos būdu, išskyrus atvejus, nustatytus šio Statuto 16 straipsnio 5 ir 6 dalyse. Taip pat projekte pateiktas siūlymas įtvirtinti atestavimo tvarką įstatyminiu lygmeniu bei numatyti, kad atestacijos komisijos posėdyje stebėtojo teisėmis gali dalyvauti vidaus reikalų įstaigoje veikiančios profesinės sąjungos ar profesinių sąjungų susivienijimo atstovas. Šiuo metu pagal Vidaus reikalų ministro patvirtintą tvarką, jei pareigūnas yra profesinės sąjungos narys, stebėtojo teisėmis atestacijoje gali dalyvauti tos profesinės sąjungos atstovas.
Analogiškai kaip ir su atestacija, siūloma kvalifikacijos kategorijų laikymo procedūrą detaliai reglamentuoti įstatyminiu lygmeniu.
Dėl šio projekto su pastabomis ir pasiūlymais Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų suvienijimas praėjusią savaitę kreipėsi į Seimą bei Susivienijimo pirmininkas dalyvavo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto posėdyje.
Projektas čia.
Papildomame (Teisės ir teisėtvarkos) komitete svarstomas - Darbo kodekso 187 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Juo siūloma papildyti nuostatą dėl minimalaus valandinio atlygio ir minimalios mėnesinės algos nustatymo tvarkos. Šiuo metu numatyta, kad Vyriausybė Trišalės tarybos teikimu nustato minimalųjį valandinį atlygį ir minimaliąją mėnesinę algą. Atskiroms ūkio šakoms, regionams ar darbuotojų grupėms Vyriausybė Trišalės tarybos teikimu gali nustatyti skirtingus minimaliojo valandinio atlygio ir minimaliosios mėnesinės algos dydžius.
Siūloma tokį reguliavimą papildyti nuostatą, numatant, kad kiekvienais metais minimalios mėnesinės algos dydis negali būti mažesnis kaip pusė praėjusių metų vidutinio atlyginimo dydžio, kurį nustato ir paskelbia Statistikos departamentas. Jei Trišalė taryba nepateikia Vyriausybei pasiūlymo dėl minimalios mėnesinės algos dydžio iki atitinkamų metų vasario 1d., tuomet nuo šios datos be atskiro Vyriausybės nutarimo įsigalioja minimalios mėnesinės algos dydis, kuris sudaro pusę Statistikos departamento paskelbto praėjusių metų vidutinės mėnesinės algos dydžio.
Su projektu galite susipažinti čia.
Praėjusią savaitę Seime įregistruoti aktualūs įstatymo projektai
Socialinių išmokų perskaičiavimo ir mokėjimo laikinojo įstatymo 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas, kuriuo siūloma papildyti socialinių išmokų sąrašą, kurių atžvilgiu būtų pratęstas laikinojo įstatymo galiojimas iki 2012-12-31. Pagal paskutinį pateiktą projektą buvo siūloma pratęsti laikinojo įstatymo galiojimą tik pareigūnų ir karių valstybinių pensijų bei kompensacinių išmokų, paskirtų ir mokamų pagal Lietuvos Respublikos teatrų ir koncertinių įstaigų įstatymą, atžvilgiu. Šiuo projektu siūloma šį sąrašą papildyti: išmokomis, paskirtomis ir mokamomis pagal Lietuvos Respublikos Lietuvos Nepriklausomybės Akto signatarų ir Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos 1949 m. vasario 16 d. deklaraciją pasirašiusių asmenų statuso įstatymą ir Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymą, ir tikslinėmis kompensacijomis dėl slaugos ir priežiūros (pagalbos) patirtų išlaidų.
Su projektu galite susipažinti čia.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.