Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas kreipėsi į vidaus reikalų ministrą „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 24 d. nutarimo Nr. 966 „Dėl konkursų į valstybės tarnautojo pareigas organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto, siūlydamas tobulinti projektą atsižvelgiant į pateiktas pastabas.
Vidaus reikalų ministerija informavo, jog į beveik visas pateiktas pastabas atsižvelgta.
Analizuodamas Vyriausybės nutarimo pakeitimo projektą Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas pastebėjo, jog projekte numatoma, kad jei įstaigoje veikia daugiau kaip 3 profesinės sąjungos, joms taikoma prašymo leisti stebėti konkursą registravimo pirmumo tvarka. Tokia siūloma registravimo tvarka, nenumatant galimybių profesinėms sąjungoms susitarti dėl bendrų atstovų delegavimo, apribotų galimybes visoms įstaigoje veikiančioms profesinėms sąjungoms dalyvauti konkurso procedūroje. Projekte nenustačius procedūros dėl bendrų atstovų paskyrimo, gali susidaryti neigiama situacija, kad įstaigai kaip darbdaviui palankesnės profesinės sąjungos būtų registruojamos anksčiau arba net automatiškai, o kitos, kurios aktyviau atstovauja darbuotojų interesus ir tuo atžvilgiu yra darbdaviui nepalankios, prarastų galimybes stebėti konkursą, nes jau būtų 3 įregistruotos. Tai labai tikėtina, juolab, kad profesinių sąjungų registravimo procedūra paliekama darbdavio jurisdikcijoje. Tad profesinė sąjunga pasiūlė projekte įtvirtinti nuostatą, kad pareiškus norą stebėti daugiau nei 3 visuomenės atstovams, jie būtų informuojami apie didesnį kandidatų stebėti skaičių ir jiems siūloma susitarti dėl bendrų atstovų delegavimo. Būtent toks reguliavimas, kuriuo siekiama didinti profesinių sąjungų, nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimą, NPPSS nuomone, didintų valstybės tarnybos reprezentatyvumą, skatintų visuomenės pasitikėjimą valstybinėmis įstaigomis ir jose vykdomų vidaus administravimo procedūrų skaidrumu.
Kaip išimtinis projekte turėtų būti reglamentuojamas atvejis, kai vienas iš konkurse dalyvaujančių asmenų jau yra įstaigoje veikiančios profesinės sąjungos narys, tos profesinės sąjungos atstovas gali stebėti konkursą nepriklausomai nuo jau užsiregistravusių profesinių sąjungų skaičiaus (3+1).
Projekte taip pat pasiūlyta įtvirtinti konkursą organizuojančių įstaigų pareiga informuoti įstaigoje veikiančias profesines sąjungas apie vykdomus konkursus bei planuojamą preliminarią konkurso datą.
NPPSS atkreipė ministerijos dėmesį į tai, jog projekte įtvirtinus draudimą visuomenės atstovams konkurso metu daryti garso ar vaizdo įrašus ar naudotis kitomis techninėmis priemonėmis, turėtų būti numatomos galimybės susipažinti su garso įrašu ar protokolu, kitaip visuomenės atstovai, matydami akivaizdžias neobjektyvumo apraiškas, negalėtų šios aplinkybės įrodyti. O tai, NPPSS nuomone, taip pat nesutinka su Valstybės tarnybos įstatyme įtvirtintomis nuostatomis dėl profesinių sąjungų ir visuomenės atstovų konkursų stebėjimo tikslu – užtikrinti skaidrumą.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.