Šiais metais atlikusi patikrinimą Vilniaus rinktinė užfiksavo net 22 atvejus, kai Kenos geležinkelio pasienio kontrolės poste pareigūnai netikrino ar galimai netinkamai tikrino krovininius traukinius. Pagal galiojančią tvarką pareigūnai privalo patikrinti šilumvežių vairuotojų dokumentus, įvesti juos į VSAT specialią duomenų bazę. Šilumvežyje būna po du asmenis, dažniausiai - Baltarusijos piliečiai. Būtent šių duomenų Vilniaus rinktinė ir pasigedo, todėl pradėjo tarnybinius patikrinimus. Tarnybinių patikrinimų metu nustatyta, kad pareigūnai šilumvežių vairuotojų duomenų nebuvo įvedę į duomenų bazę.
Tarp tikrinamų pareigūnų buvo ir 6 Lietuvos pasienio pareigūnų profesinės sąjungos narių, 3 iš jų - pamainos vyresnieji. Pamainos vyresnieji buvo kaltinami, kad netinkamai užtikrino užduoties vykdymą.
Anot profesinės sąjungos teisininkės Simono Risovaitės, pamainoje minėti pareigūnai savo pavaldume turi apie 16 žmonių, todėl akivaizdu, jog tiesiogiai visų prižiūrėti negali. Be to, anot profesinės sąjungos teisininkės, tarnyba remiasi pasitikėjimo principu. Todėl normalu, kad pamainos vyresnieji pavedę užduotį pavaldiniams tikisi, jog tarnyba bus vykdoma tinkamai. Deja, to kartais nebūdavo.
Tačiau analizuodama situaciją, profesinė sąjunga pastebėjo, kad buvo ir objektyvių priežasčių, kodėl pareigūnai nespėdavo atlikti savo pareigų. Pavyzdžiui, pagal galiojančią tvarką, pasieniečių prerogatyva - keleiviniai traukiniai, kurie atvyksta iš Maskvos, iš Minsko maždaug po 500 žmonių. Tokį srautą žmonių patikrinti turi kone visa pamaina. Tuo tarpu buvo atvejų, kai tarp krovininio traukinio ir keleivinio traukinio atvykimų vos penkios minutės laiko skirtumas. Todėl, galimai, pareigūnai patikrinę šilumvežių vairuotojų dokumentus, nespėdavo suvesti reikiamų duomenų, o iškart skubėdavo tikrinti keleivinio traukinio keleivių.
Dėl šių atvejų profesinė sąjunga buvo susitikusi su Vilniaus rinktinės vadovybe. Profesinė sąjunga pasiūlė rinktinei inicijuoti taikinimosi procedūrą, nes labai daug žmonių buvo įtariami padarius tarnybinius nusižengimus, galimai dėl paties darbo organizavimo, o ne dėl pareigūnų kaltės.
Besiaiškinant situaciją paaiškėjo, kad problemų kyla, nes Kenos geležinkelio pasienio kontrolės poste dirba per mažai žmonių, be to, pasenusios ir čia galiojančios traukinių tikrinimo taisyklės.
Kadangi profesinei sąjungai buvo leista pasisakyti, buvo išsakyta pozicija, jog pamainos vyresnieji iš viso neturėtų būti baudžiami. Profesinė sąjunga taip pat pasiūlė nuodugniau atlikti tikrinimą ir ne bausti pareigūnus, o geriau identifikuoti priežastis, kodėl taip atsitinka.
Vilniaus rinktinės pripažino, jog Kenos geležinkelio pasienio kontrolės posto traukinių tikrinimo taisykles reikia keisti. Tai buvo nutarta darbuotojų ir vadovybės susitikimuose, kuriuose dalyvavo ir profesinės sąjungos atstovai. Ir tos taisyklės buvo pakeistos.
Taigi, profesinės sąjungos ir Vilniaus rinktinės susitarimo dėka, taikinimo komisijoje buvo nuspręsta pareigūnų nebausti, o tik įspėti.
Anot S.Risovaitės, labai svarbu, kad pareigūnai nebuvo nubausti, o Vilniaus rinktinės vadovybė geranoriškai nusprendė į egzistuojančią problemą pasižiūrėtų giliau ir ją išspręsti.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.