Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas kreipėsi į Socialinės apsaugos ir darbo ministeriją sūlydamas tobulinti įstatymo projektą dėl 2013 m. taikytino bazinio dydžio nustatymo.
Pasak NPPSS, Valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnis, LR Teisėjų atlyginimų įstatymo 3 straipsnis LR Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo 4 straipsnis nustato , kad tvirtinamas naujas bazinis dydis negali būti mažesnis už esamą bazinį dydį, išskyrus atvejus, kai iš esmės pablogėja valstybės ekonominė ir finansinė būklė.
Prieš priimant sprendimą mažinti iš valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšų finansuojamų institucijų pareigūnų ir kitų valstybės tarnautojų atlyginimą už darbą, turi būti įsitikinta, jog valstybės ekonominė, finansinė padėtis iš tiesų yra tokia sunki, kad tai suponuoja būtinybę mažinti minėtų pareigūnų ir valstybės tarnautojų atlyginimą už darbą. Toks atlyginimo už darbą mažinimas turi būti laikinas ir grindžiamas aplinkybėmis, liudijančiomis itin sunkią valstybės ekonominę, finansinę padėtį.
Tačiau ministerijos kreipimesi į suinteresuotas institucijas pateikiamio skaičiai apie tai, kad bendras vidaus produktas 2011 m. augo, numatomas bendro vidaus produkto didėjimas ir 2012 m. , 2013 m. Apie gerėjančius ekonominius rezultatus dėl įplaukų į nacionalinį biudžetą surinkimo oficialiai skelbia ir Finansų ministerija. Net numatomas biudžeto pajamų viršijimas
Todėl atsižvelgiant į šių metų pirmojo ketvirčio valstybės finansinius rezultatus bei Finansų ministerijos parengtą ekonominių rodiklių projekciją, akivaizdu, kad ekonomika ir vidutinės algos augs. Susivienijimo nuomone, gerėjant valstybės ekonominiams rodikliams nėra priežasčių toliau naudotis Valstybės tarnybos įstatymo 24 straipsnyje įtvirtinta išimtimi dėl bazinio dydžio nekėlimo. Nesant akivaizdžių ir pagrįstų juridinių ir faktinių pagrindų bloginti valstrybės tarnutojų finansinę padėtį, negali būti nustatomas mažesnis bazinis dydis nei yra šiuo metu taikomas (450 Lt).
NPPSS primena, kad valstybės tarnutojams darbo užmokestis įstatyminiu lygmeniu nuo 2009 metų pradžios buvo vien tik mažinamas: sumažintas bazinis dydis nuo 490 Lt iki 450 Lt, dėl to žymiai sumažėjo pareiginė alga, mažinti pareiginės algos koeficientai, priedo už kvalifikacines klases dydžiai.
Lyginant su valstybės tarnautojais, statutinių valstybės tarnautojų ekonominė padėtis dar labiau pablogėjo dėl priimtų poįstatyminių teisės aktų, kuriais buvo keičiamas darbo organizavimas, tai turėjo didelės įtakos priedų ir priemokų už darbą naktimis, poilsio ir švenčių dienomis bei viršvalandinį darbą dydžio sumažėjimui .
Nustatytinas 450 Lt bazinis dydis, anot profesinės sąjungos, sukels neigiamas pasekmes - esant infliacijai, kylant kainoms, sumažės valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų perkamoji galia. Todėl siūlomas reguliavimas pažeis visų valstybės tarnautojų ekonominius interesus, turės įtakos dar labiau blogėti šių asmenų finansinei padėčiai.
NPPSS nuomone, remiantis tuo, kad ekonominė situacija šalyje pagerėjo ir valstybės institucijos negali ogbjektyviai pagrįsti taupymo būtinumo visų valstyėbs tarnautojų atžvilgiu dėl tariamai itin sunkios valstybės finansinės padėties, todėl siūlo, jog būtų adekvatu ir proporcinga 2013 m. taikytiną bazinį dydį padidinti 30 proc.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.