V. Mykolaičio-Putino g. 5 Vilnius, LT-03106 | Telefonas (8~5) 271 6118 | Faksas (8~5) 212 3273 | El. paštas info@pareigunai.lt

LT | EN | RU |
2021-04-22 ketvirtadienis, 22:40

Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
NAUJIENOS

Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio 5 dalis prieštarauja Konstitucijai
2012-07-03

   Asmenims,  kurie  į  valstybės  tarnybą  buvo  priimti    po  Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo įsigaliojimo  2002 m.  liepos  1  d.,  laikotarpis jiems einant  A  ir  B   paslaugų valstybės  tarnautojų pareigas nuo 1999 m. liepos 30 d. iki  2002 m.  liepos  1 d. į valstybės tarnybos stažą  neįskaitomas.   Tokį teisinį  reguliavimą,  įtvirtintą  Valstybės  tarnybos   įstatymo pakeitimo  įstatymo įgyvendinimo įstatymo (toliau -  Įgyvendinimo įstatymas) 4 straipsnio 5 dalyje, Konstitucinis Teismas  šiandien priimtame nutarime pripažino prieštaraujančiu Konstitucijai.

     Nutarime  konstatuota,  kad ginčijamu teisiniu   reguliavimu pagal  priėmimo  į  valstybės tarnybą datą  yra   diferencijuotas valstybės  tarnautojų,  ėjusių  paslaugų  valstybės    tarnautojų pareigas, teisinis statusas. Valstybės tarnautojams, priimtiems į valstybės tarnybą iki ir po  valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo  įsigaliojimo 2002 m. liepos 1 d., taikomos   skirtingos tarnybos  Lietuvos valstybei stažo skaičiavimo taisyklės,  kurios lemia  skirtingą  su  šiuo  stažu susijusio  priedo  už   tarnybą Lietuvos  valstybei dydį ir kasmetinių atostogų trukmę, nors  abi šių  valstybės  tarnautojų grupės yra vienodoje padėtyje, t.   y. abiejų  grupių  valstybės tarnautojai pagal  Valstybės   tarnybos įstatyme  nustatytą  teisinį  reguliavimą (1999 m. liepos  8   d. redakcija)  buvo  laikomi  A  ir  B  lygių  paslaugų    valstybės tarnautojais.  Taigi Įgyvendinimo įstatymo 4 straipsnio 5  dalyje nustatytu  teisiniu reguliavimu vien pagal priėmimo į   valstybės tarnybą  datą  yra  skirtingai reguliuojama  vienodoje   padėtyje esančių  valstybės  tarnautojų  darbo užmokestis  ir   socialinės garantijos.  

     Konstitucinis  Teismas pabrėžė, kad įstatymų leidėjo   teisė pasirinkti ir įstatymuose įtvirtinti tam tikrą valstybės tarnybos organizavimo  modelį  apima  ir jo  teisę  reguliuoti   valstybės tarnybos  stažo skaičiavimą, su juo susijusius darbo   užmokesčio dydį bei socialines garantijas, taip pat teisę valstybės tarnybos stažui   prilyginti  darbo,  kuris  atlyginamas  iš     valstybės (savivaldybių) biudžeto, teikiant tam tikras viešąsias  paslaugas laiką.  Įgyvendindamas šią teisę įstatymų leidėjas yra  saistomas Konstitucijos,   konstitucinės  valstybės  tarnybos    sampratos, konstitucinių  teisinės  valstybės  ir  asmenų    lygiateisiškumo principų.

     Šioje   konstitucinės  justicijos  byloje  pabrėžta,     kad Konstitucijos  29 straipsnio nuostatos ir 33 straipsnio 1  dalies nuostata  (piliečiai  turi  teisę  lygiomis  sąlygomis  stoti   į valstybinę   tarnybą)   lemia   ir  tai,   kad     konstituciškai nepateisinamais   pagrindais  negali  būti  diskriminuojami    ir asmenys,  einantys pareigas valstybės tarnyboje.   Konstituciškai pateisinamas  pagrindas skirtingai reguliuoti vienodoje  padėtyje esančių  valstybės  tarnautojų  darbo  užmokestį  ir   socialines garantijas negali būti vien jų priėmimo į valstybės tarnybą data.

     Atsižvelgęs  į išdėstytus argumentus Konstitucinis   Teismas konstatavo,  kad ginčyta nuostata prieštarauja Konstitucijos   29 straipsniui,  33  straipsnio 1 dalies nuostatai (piliečiai   turi teisę lygiomis sąlygomis stoti į Lietuvos Respublikos  valstybinę tarnybą), konstituciniam teisinės valstybės principui.

     Ši byla buvo nagrinėjama rašytinio proceso tvarka.

     

    LR Konstitucinio teismo atstovė spaudai

 

Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.


Share on Facebook
pranesk apie korupcija
KOMENTARAI






Komentuoti gali tik portalo nariai.

Naujienlaiškio prenumerata

El. leidinio „Pareigūnai.lt" archyvas

NPPSS BLOG'AS

 Atsakymas Stasiui Kropui: kodėl mes padedame Ūkio banko klientams?

 Nuomonė: policija ne žaibolaidis







Get Adobe Flash player





Skelbimai:
Sporto klubo IMPULS kainos (kovo mėnuo) (0)
2013-03-18
Gerbiami nariai, Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos nariai gal ...

Daugiau Archyvas

Pareigūnų ir politikų diskusijos - policijos komisariate (0)
2013-03-14
Šių metų kovo 15 dieną (penktadienį) 10.30 val. Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų ...

Daugiau Archyvas

Konkursas Kauno probacijos skyriaus viršininko pareigoms (0)
2013-03-14
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO  PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS SKELBIMAS Kalėjim ...

Daugiau Archyvas








Prisijungimas

Vartotojas


Slaptažodis


Prisiminti

Registracija
Pamiršai slaptažodį?

Narių skaičius: 782




Apklausa

Ką manote apie pareigūnų skatinamą (padėkos raštais, ženklais, medaliais ir pan.)?

Pareigūnai skatinami pagal nuopelnus.
Skatinami tik vadovybei parankūs žmonės.
Pareigūnai skatinama ne pakankamai.
Pareigūnai neskatinami



Kitos apklausos

Karjera:
Šiuo metu darbuotojų neieškome (0)
2011-02-21
...

Daugiau

Reklama


Draugai



© 2002-2021 Profesinių sąjungų plėtros centras. Visos teisės saugomos.
e-sprendimas: IV MEDIA