V. Mykolaičio-Putino g. 5 Vilnius, LT-03106 | Telefonas (8~5) 271 6118 | Faksas (8~5) 212 3273 | El. paštas info@pareigunai.lt

LT | EN | RU |
2022-10-03 pirmadienis, 08:28

Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
NAUJIENOS

Seimo savaitė: naujausi įregistruoti įstatymų projektai
2013-02-18

Vidaus tarnybos statuto 24 ir 26 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projektas, Valstybės tarnybos įstatymo 3(1) ir 4 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymo projektas. Šiais įstatymų projektais siūloma keisti vidaus tarnybos pareigūnų (dėl Valstybės tarnybos įstatymo pataisų) ir kitų tarnybų statutinių pareigūnų tarnybinės atsakomybės taikymo institutą.

Priminsime, kad nuo 2012 m. lapkričio 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo pakeitimams Valstybės tarnybos įstatymo tarnybinės atsakomybės nuostata (30 str.) dėl atsakomybės taikymo terminų, taikytinos tvarkos ir kt. tapo be išlygų taikytinos statutiniams pareigūnams. Dėl šių pakitimų iš esmės pasikeitė vidaus tarnybos sistemos (ir ne tik) pareigūnams taikytino tarnybinės atsakomybės instituto nuostatos:

1)      sušvelnėjo pareigūnų patraukimo tarnybinėn atsakomybėn senaties terminas: Vidaus tarnybos statute numatytas 1 metų laikotarpis keičiamas Valstybės tarnybos įstatyme (30 str. 1 d.) įtvirtintu 6 mėnesių terminu;

2)      vidaus reikalų ministras neteko teisės inicijuoti tarnybinių patikrinimų atlikimo dėl jam tiesiogiai nepavaldžių asmenų (vidaus tarnybos sistemos pareigūnų) ar inicijuoti tarnybinių išvadų teisėtumo ir pagrįstumo įvertinimo (Vidaus tarnybos statuto 26 str. 6 d.), nes VTĮ 30 str. 1 d. numatyta, jog tarnybinio nusižengimo tyrimas pradedamas tik valstybės tarnautoją į pareigas priėmusio asmens iniciatyva.

3)       dingo galimybė ginčus dėl tarnybinės nuobaudos paskyrimo spręsti ikiteismine tvarka (skundą pateikiant centrinių statutinių įstaigų vadovams), kadangi tiesiogiai be išlygų taikant VTĮ 30 str. 7 d. pareigūnų tarnybinių nusižengimų tyrimas atliekamas Vyriausybės nustatyta tvarka (ta, kuri taikytina ir karjeros valstybės tarnautojams), o sprendimai dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo skundžiami Administracinių bylų teisenos tvarka (30 str. 6 d.).

4)      sušvelnėjo pareigūnų tarnybinė atsakomybė, kadangi Vidaus tarnybos statuto (25 str. 1 d., 26 str. 7 d.), nuostatos, numatančios tarnybinės atsakomybės taikymą pareigūnams nepriklausomai nuo administracinio ar baudžiamojo proceso baigties, panaikinamos vadovaujantis be išlygų taikoma VTĮ 30 str. 4 d., pagal kurią tarnybinio nusižengimo tyrimas tęsiamas ir nuobauda skiriama tik tuo atveju, jei atsisakoma iškelti baudžiamąją ar administracinę bylą arba asmuo atleidžiamas nuo baudžiamosios ar administracinės atsakomybės.

Tokie pakitimai lėmė, kad statutinės tarnybos vienas iš tarnybos ypatumų – griežtesnė tarnybinė atsakomybė – iš dalies buvo panaikintas (kiekvienai statutiniai tarnybai liko galioti savitas tarnybinių nuobaudų sąrašas). Dėl to naujoji tvarka pareigūnams tapo palankesnė negu prieš tai galiojusi.

Atitinkamai minimais įstatymo projektais bandoma ištaisyti situaciją ir vėl įtvirtinti statutinės tarnybos griežtesnės tarnybinės atsakomybės ypatumą pilna apimtimi, t.y. pailginti  tarnybinės atsakomybės taikymo terminą iki 1 m. Iš esmės siūlomais pakitimais siekiama sugrąžinti iki 2012 m. spalio 31 d. galiojusį teisinį reguliavimą.

Papildomai Vidaus tarnybos statuto 24 ir 26 straipsnių pakeitimo bei papildymo įstatymo projekte siūloma perrašyti VTĮ 30 str. 2 d. numatytą nuostatą dėl tarnybinių patikrinimų atlikimo tų pareigūnų atžvilgiu, kurie statutinėje įstaigoje jau nebedirba (perkelti į valstybės tarnautojo pareigas kitoje valstybės ar savivaldybės institucijoje ar įstaigoje, arba tarnybos santykiai su juo jau nutrūkę). Be to, skirtingai nei šiuo metu numatyta, siūloma įtvirtinti reguliavimą, kad skiriant tarnybines nuobaudas būtų atsižvelgiama į atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes. 

Su šiais įstatymo projektais galite susipažinti čia: 1 ir 2

Valstybės tarnybos įstatymo 14, 20, 22, 42 43, 44 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 18(2) straipsniu įstatymo projektas.

Juo numatoma prailginti pakaitinių valstybės tarnautojų tarnybos laikotarpį: 1) prailginant galimybę dirbti nuo 3 iki 6 mėn. iki tol, kol bus paskirtas į pareigas konkursą laimėjęs karjeros valstybės tarnautojas; 2) neapibrėžtam laikui, tačiau  iki į pareigas grįžta jų laikinai negalėjęs  eiti karjeros arba politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas.  Pagal šiuo metu galiojantį reguliavimą pakaitinis valstybės tarnautojas gali eiti  pareigas ne ilgiau  negu trejus metus, išskyrus tam tikrus išimtinius atvejus. Projekto iniciatoriai nurodo, kad siūlomus pakeitimus paskatino tai, kad  praktiškai 3 metų laikotarpis  yra per trumpas ir reikalauja pakartotinio priėmimo procedūrų organizavimo.

Tuo pačiu projekte siūloma įtvirtinti naują straipsnį dėl politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų perkėlimo į kitas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigas. Taip pat numatoma šiai valstybės tarnautojų grupei tarnybinio kaitumo būdu pereiti į kitas pakaitinio valstybės tarnautojo pareigas. Iki šiol tarnybinio kaitumo būdu į lygiavertes ar žemesnes pareigas pereiti turi galimybę tik karjeros valstybės tarnautojai ir įstaigų vadovai bei statutiniai valstybės tarnautojai pagal jų statusą numatančių statutų nuostatas.

Projektu siūloma praplėsti valstybės tarnautojų, kurie tarnybinės veiklos  vertinimo procedūros metu buvo įvertinti labai gerai, paskatinimo priemonių sąrašą įtvirtinant alternatyvas: esant siūlymui  palikti turimą pirmą (aukščiausią) kvalifikacinę klasę  skirti jam pareiginės algos dydžio vienkartinį priedą arba taikyti tokias skatinimo priemones kaip padėka, vardinė dovana.

Šiuo metu Valstybės tarnybos įstatyme numatyta, kad valstybės tarnautojas, dėl laikinojo nedarbingumo nedirbantis ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų iš eilės arba ilgiau kaip 140 dienų per paskutinius 12 mėnesių, jį į pareigas priėmusio asmens sprendimu gali būti atleistas iš pareigų. Projektu siūloma numatyti atvejį, kada tarnautojui dėl nurodytų aplinkybių nebūnant tarnyboje darbo vieta ir pareigos būtų paliekamos: valstybės tarnautojas  neteko darbingumo dėl sužalojimo darbe arba profesinės ligos (darbo vieta ir pareigos paliekamos, kol bus atgautas darbingumas arba nustatytas darbingumo lygis). Toks reguliavimas atitinka taikytiną statutiniams valstybės tarnautojams bei pagal darbo sutartis dirbantiems asmenims. 

Šio projekto iniciatoriai teigia, kad siūlomais reguliavimo pakeitimais siekia panaikintų tam tikrus dabar galiojančiose nuostatose esančius netikslumus.

Su šiuo įstatymo projektu galite susipažinti čia.

Parengė NPPSS teisininkė Simona Risovaitė

 

Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.


Share on Facebook
pranesk apie korupcija
KOMENTARAI






Komentuoti gali tik portalo nariai.

Naujienlaiškio prenumerata

El. leidinio „Pareigūnai.lt" archyvas

NPPSS BLOG'AS

 Atsakymas Stasiui Kropui: kodėl mes padedame Ūkio banko klientams?

 Nuomonė: policija ne žaibolaidis







Get Adobe Flash player





Skelbimai:
Sporto klubo IMPULS kainos (kovo mėnuo) (0)
2013-03-18
Gerbiami nariai, Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos nariai gal ...

Daugiau Archyvas

Pareigūnų ir politikų diskusijos - policijos komisariate (0)
2013-03-14
Šių metų kovo 15 dieną (penktadienį) 10.30 val. Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų ...

Daugiau Archyvas

Konkursas Kauno probacijos skyriaus viršininko pareigoms (0)
2013-03-14
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO  PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS SKELBIMAS Kalėjim ...

Daugiau Archyvas








Prisijungimas

Vartotojas


Slaptažodis


Prisiminti

Registracija
Pamiršai slaptažodį?

Narių skaičius: 782




Apklausa

Ką manote apie pareigūnų skatinamą (padėkos raštais, ženklais, medaliais ir pan.)?

Pareigūnai skatinami pagal nuopelnus.
Skatinami tik vadovybei parankūs žmonės.
Pareigūnai skatinama ne pakankamai.
Pareigūnai neskatinami



Kitos apklausos

Karjera:
Šiuo metu darbuotojų neieškome (0)
2011-02-21
...

Daugiau

Reklama


Draugai



© 2002-2022 Profesinių sąjungų plėtros centras. Visos teisės saugomos.
e-sprendimas: IV MEDIA