Konstituciniame Teisme šiandien priimtas pareiškėjo - Vilniaus apygardos administracinio teismo prašymas ištirti, ar Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 straipsnio 3 dalies (2007 m. sausio 18 d., 2012 m. spalio 2 d. redakcijos) 6 punktas, 16 straipsnio 4 dalis (2012 m. spalio 17 d. redakcija), Vidaus reikalų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo (2005 m. gegužės 19 d. redakcija) 16 straipsnio 4 dalis tiek, kiek jose nustatytas skirtingas mokymosi aukštosiose, specialiosiose vidurinėse, aukštesniosiose Lietuvos Respublikos policijos (vidaus reikalų) ir karo mokyklose laiko įskaitymas į tarnybos laiką pensijai skirti vidaus reikalų, krašto apsaugos, prokuratūros sistemos, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių, muitinės pareigūnams ir Valstybės saugumo departamento sistemos pareigūnams, neprieštarauja Konstitucijos 29 straipsniui, konstituciniam teisinės valstybės principui.
Pareiškėjo teigimu, ginčijamos įstatymų nuostatos skirtingai reguliuoja tų pačių laikotarpių įskaitymą į tarnybos laiką pensijai skirti: asmenų, priimtų tarnauti vidaus reikalų, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros sistemose, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnų ir karių, muitinės pareigūnų (muitinės sistemoje dirbusių muitinės mobiliosiose grupėse ar muitinės postuose arba atlikusių kriminalinę žvalgybą ir (arba) ikiteisminį tyrimą) tarnybos laikui pensijai skirti prilyginamas tik mokymosi vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigose, aukštosiose, specialiosiose vidurinėse, aukštesniosiose Lietuvos Respublikos policijos (vidaus reikalų) ir karo mokyklose laikas, buvęs iki 1995 m. sausio 1 d., o į Valstybės saugumo departamento sistemos pareigūnų tarnybos laiką pensijai skirti mokymosi tose pačiose profesinio mokymo įstaigose ir policijos (vidaus reikalų) ir karo mokyklose laikas įskaitomas nepriklausomai nuo mokymosi laikotarpio. Pareiškėjas abejoja, ar, nustačius skirtingą mokymosi laiko įskaitymo į tarnybos laiką pensijai skirti teisinį reguliavimą, asmenys, kurių teisinė padėtis, yra tapati, iš esmės nėra traktuojami skirtingai, taip pat ar šių asmenų teisinė padėtis objektyviai yra tokia skirtinga, kad gali būti nustatytas skirtingas teisinis reguliavimas, susijęs su mokymosi laiko įskaitymu į tarnybos laiką pensijai skirti.
Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėjo administracinę bylą pagal pareiškėjo skundą, kuriuo, be kita ko, buvo prašoma įpareigoti atsakovą įskaityti į pareiškėjo tarnybos laiką pareigūnų ir karių valstybinei pensijai skirti visą mokymosi Lietuvos policijos akademijoje laikotarpį po 1995 m. sausio 1 d.
Konstitucinio teismo informacija
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.