V. Mykolaičio-Putino g. 5 Vilnius, LT-03106 | Telefonas (8~5) 271 6118 | Faksas (8~5) 212 3273 | El. paštas info@pareigunai.lt

LT | EN | RU |
2025-02-10 pirmadienis, 08:57

Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
NAUJIENOS

Bus analizuojamos priežastys, skatinančios pareigūnus palikti tarnybą
2008-03-05

Policijos generalinis komisaras Vizgirdas Telyčėnas nurodė atlikti tyrimą, kuris padėtų nustatyti dėl kokių priežasčių pastaruoju metu tarnybą paliko pareigūnai.
      
      Šiuo metu policijos sistemoje trūksta 1310 policijos pareigūnų. Dar 1046 pareigūnai sulaukę nustatyto amžiaus, kuomet gali palikti tarnybą ir išeiti į pensiją. Per pastaruosius metus policijos personalo kaita pasiekė daugiau nei 10 proc., kai kuriose policijos įstaigose šis skaičius dar didesnis. Tuo tarpu daugelyje Europos Sąjungos valstybių narių šis rodiklis yra kelis kartus mažesnis. Be to, iš tarnybos policijoje atleidžiamų pareigūnų vidutinis skaičius beveik du kartus didesnis už priimamų į tarnybą. Tai lemia vis didėjantį laisvų statutinių valstybės tarnautojų pareigybių skaičių, kuris siekia apie 10 proc. 

      Policijos vadovybė suabejojo, ar pareigūnų išėjimą lemia tik darbo užmokesčio dydis. Atsižvelgiant į tai bei įgyvendinant policijos sistemos plėtros programą, policijos generalinis komisaras Policijos departamento darbuotojams pavedė išanalizuoti pastarojo meto darbuotojų kaitą ir atlikti darbo aplinkos tyrimą. Policijos departamento darbuotojams nurodyta parengti specialias anketas, kurias anonimiškai užpildytų neseniai tarnybą palikę darbuotojai. Esant būtinybei, nurodyta pasikalbėti su jais ir taip nustatyti tikrąsias tarnybos palikimo priežastis.
      Atlikto tyrimo rezultatai bus pristatyti šalies policijos įstaigų vadovams bei visuomenei. Remiantis jais bus sukurta policijos personalo motyvavimo sistema.
      
      Taip pat nuo š. m. balandžio mėnesio bus pradėta stebėti ir analizuoti pareigūnų pasitraukimo iš tarnybos priežastis, tobulinama valstybės tarnautojų karjeros ir valdymo organizacinė sistema.
       Jau artimiausiu metu bus peržiūrimi policijos vadovų vertinimo kriterijai, papildant juos asmenine vadovų atsakomybe už personalo politikos formavimą įstaigoje.

 

Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.


Share on Facebook
pranesk apie korupcija
KOMENTARAI



1 2

drakas (#15) - 2008-03-15 11:16 (IP: 86.100.105.17)
gal ir nebloga Albino idėja, bet manau, kad labiausiai ji patiks įstaigų vadovams turintiems pakankamą darbo stažą. Kažin ar pavaldiniai laukiantys kada vienas ar kitas senas nomenklatūrininkas išeis į pensiją, bus sužavėti, kad jam už tolesnį kelnių trynimą viršininko kėdėje, ne tik alga bet dar ir pensija bus mokama. Tada jau tikrai bus aišku, kad jis sėdės tame poste iki pat pakutinės įstaymų numatytos dienos.

dede (#127) - 2008-03-12 11:30 (IP: 193.219.12.68)
oi truksta mums vienybes, vot iseit visiem igatves... Paziurekit Anglijoje neivyko svarbios futobolo varzybos, del ko? ogi delto, kad policininkai,visi streikuoja, ir paprasciausiai nebuvo kam uztikrinti viesosios tvarkos varzybu metu!!!!! galim kalbet kad i simta metu, kol neiseisim visi, kol nebus radikaliu priemoniu, nieko nebus, sedesim toje pacioje vietoje su keliais simtais lt. padidintu atlyginimu ir triskart tiek padidejusia infliacija... gaila man saves ir savo seimos:(

Geradziejus (#110) - 2008-03-10 23:07 (IP: 82.135.195.49)
o ka daryt , jei kyshio ner ish ko paimt ? - Ramiai miegot ir dirbt per du darbus. kitaip gi nepragyvensi.........

Rimas A. (#139) - 2008-03-10 13:12 (IP: 193.219.12.52)
Spaudžiu Albinui ranka, geras pasiūlymas, svarbiausiai konkretus :). Bet valdžiai neužteks smegenėlių tai padaryti, tuo labiau, kad jie neskaito nei čia, nei kitur esančių komentarų. Kas liečia zootechnikų, tai aš pats esu zootechnikas, bet neesu viršininkas ar kitaip sakant didelis bosas, tiesiog esu savo srities specialistas ir tiek, bet manau, kad be reikalo jus keikiat tuos zootechnikus ir mane tame tarpe. Esmė ne tik mumyse, esme kitame, kai nepriklausomybės laikas reikėjo žmonių, mes atėjome, liktais tikome, sąžiningai dirbome, bet atsirado įstatymas, kad reikalingas aukštasis įslavinimas, deja klaida buvo tame, kad nebuvo tiksliai įvardintas koks ir gaunasi toks dalykas, gali turėti aukštąjį pedagogini, virėjo, inžinieriaus, bet nebūtinai teisini ar kitaip tariant dabar atitinkanti tavo darbo specifiką. Ir kas gavosi, kad asmenis su aukštaisiais įsilavinimais, bet ne tuos srities kur dirba užima aukštas vadovavimo pareigas, nors toj srityje yra visiški dundukai ir dar blogiau, gali ateiti žmogus iš gatvės, bet su aukštuoju įsilavinimų, jis labai greitai gali tapti didelių bosų ir vadovauti žmonėms, kūrė yra savo srities specialistai, puikiai žinantis savo darbą, turintis milžiniška patirti, bet neturintis aukštojo įsilavinimo. Ir kas rezultate gaunasi, kad sakykime profesionalams vadovauja dundukas su aukštuoju, kuris apie tą darbą neturi nei menkiausio supratimo. Kitas momentas, OK, reikia aukštojo, žmonės baigė aukštąsias mokyklas, bet ar tas įsilavinimas pakeitė jų požiūri į darbą, ar pasikeitė bendravimas – NE. Jai žmogus buvo dundukas, tai su aukštuoju įsilavinimų, ar be jo, jis ir liks dundikas. Čia kaip toj Visockio dainoj apie baobabus. Man teko mokytis JAV ir ten šis klausimas yra išspręstas labai paprastai – įvesta pakopinė mokimo sistema, t.y. nori užimti kažkokias pareigas, turi baigti tom pareigom ar tai specialybei atitinkamus mokslus ir tik jos baigęs gali dirbti tą darbą, kiekvienas sekantis pareigų pakėlimas reikalauja kvalifikacijos kėlimo, kitaip tariant vėl mokslų, va ir viskas.

albinas (#171) - 2008-03-09 08:51 (IP: 78.58.10.150)
...priežastys įvairios ir visiems aiškios.Aš tik pasiūlyčiau vieną variantą,kas pristabdytų (aišku ne visus) darbuotojų išėjimą į penciją-dirbamtiems ir turintiems,,pensininko"statusą,prie atlyginimo mokėti užtarnautą penciją.Aišku čia ne genkom.galioje,bet padarius pakeitimus tam tikrose įst.aktuose tos variantas įmanomas.

drakas (#15) - 2008-03-08 15:06 (IP: 86.100.105.17)
blogiausia tai ne zootechniko išsilavinimas, o zootechniko mastymas ir nesugebėjimas atskitri, kad dirbama su žmonių komanda, o ne su galvijų banda kuriai vadovaujam tik botagu mosuojant.

jurijus (#132) - 2008-03-08 10:37 (IP: 193.219.12.68)
Vadovai dažnai piktnaudžiauja tuo, kad dėl durniškų įstatymų neturėdamas aukštojo universitetinio išsilavinimo negali net inspektoriumi į kitą vietą pereiti. O turėdamas zootechniko diplomą gali komisariatu vadovauti.

fridrikas (#165) - 2008-03-07 20:15 (IP: 88.223.42.108)
Be atlyginimo, kita priežastis tai viršininkas:) kuo bukesnis viršininkas tuo daugiau išeina normalių darbuotojų. Nebent nėra daugiau kur eiti:)

Rimas A. (#139) - 2008-03-07 15:08 (IP: 193.219.12.52)
Kalbant atvirai, visos tos reorganizavimo ir optimizavimo programos yra kažkokia prasme pilstimas iš tuščio į kiaurą. Na galbūt kažkiek pinigu per jas ir bus sutaupyta, bet nedaug, pažiūrėkime realiai. Na jai vykdant optimizavimo programą bus atleisti žmonės, reiks pinigų išeitinėm išmokom. Dali sustatutins, nu aišku, bus galimybė kelti atliginimus, bet iš ko jos kelti, kai darbo užmokesčio fondas tuščias. O jai nekels nestatutiniams, ten atsiras praraja – nekomplektuos. Nu dabartinis generalinis gali nemažai, liktais kažką ir bando daryti, kažkiek pasitvarkyti viduje, gal ir pasitvarkys. Bet pagrindinė priežastis algos, o jų gerbiamas generalinis negali pakelti, nes neturi pinigų štampavimo aparato, darbo užmokesčio fondas yra toks, koks yra. Mūsų algos priklauso nuo seimo ir vyriausybės, o jiems aktualiau ne mes ir mūsų algos, mūsų darbo kokybė, bet valdovų rūmai, seimo salė ir viešbutis, auto parkas, nacionalinis stadionas ir t.t. kaip nepaimk, gaunasi uždaras ratas, ką nedaryk, rezultate stovėsime toj pačioj vietoje. Tas kas yra dabar, yra visų instancijų valdžios ilgalaikio neveiklumo pasekmės. Tai bomba su uždelstu mechanizmų, kuri anksčiau, ar vėliau sprogs, ką prie jos nedaryk, ar šūkauk kad viskas gerai, kad viskas stabilizavosi, ar statyk uždangas norėdamas jos nematyti, niekas nuo to nepasikeis, kol jos neišminuosi, o laikas bėga ir jo lieka vis mažiau blaiviam mąstimui ir protingam sprendimo priėmimui. Žmones išeina ir išeidinės, kas dėl blogu darbo sąlygų, kas dėl mažų algų, kas dėl to, kad buvo išdurtas kvailų viršininkų, o didžiausia dalis greitu laikų išeis į pensiją, jaunimo už tokias algas nepritrauksi.

Rimas A. (#139) - 2008-03-07 13:00 (IP: 193.219.12.52)
Na kas dėl to, kad ant galvos stovi tuntas viršininku, mano tarnyboje viskas kitaip, per daug niekas nestovi, kaip ir smegenų per daug niekas neknisa, kiekvienas žino savo darbą ir jai su juo susitvarko, tai ir neturi juokių problemų. Bet situacija lygiai ta pati, kaip ir kitur, nekomplektas 18% gal dabar ir daugiau, paskutini karta tikslinau prieš pusmeti, bet per ta laika tikrai keli išėjo ir nei vienas neatėjo. Kai kalbų su vadu, ar atrankas vykdančiais pareigūnais, jų atsakymas yra paprastas, o ką mes galime jaunam žmogui pasiūlyti, 1200-1400Lt į rankas, na pas mane dar stažas, ir kiti priedai bei priemokos, tai dar trečdalis prie tos sumos pasideda, o jaunam... O jai dar turi šeimą, o jai dar nuomoja būta. Bet ir pačios atrankos reikalavimai yra per puse sumažinti ir kas iš to.

dede (#127) - 2008-03-07 12:59 (IP: 193.219.12.68)
bukim biedni bet teisingi, paklauskit bet kuri paprasta zemiausia pareiguneli, del ko jis palieka policininko darba? garantuoju dizioji dalis atsakys: del mazo atlyginimo. vta kur beda.

dede (#127) - 2008-03-07 12:58 (IP: 193.219.12.68)
paiskartosiu: kas is tu prestiziniu patalpu, as gi patalpu neparnesiu namo savo seimai valgyt, as niekaip nesuprantu, negi auksciausieji vadovai nesupranta, kad 80% pareigunu iseina del mazo atlyginimo, like jau del kitu priezasciu. manau jei ir koks blogas vadovas, gaudamas kokius bent 3000 Lt. galeciau bloga vadova pakest, (aisku isimciu buna). tikriausiai gal nenori musu, vargsu pareigunu suprasti:( visos valstybes pagrinda sudaro svietimas, policija, medicina (eiliskumas neturi reiksmes), argi taip sunku suprasti????????

Valdas (#54) - 2008-03-07 12:39 (IP: 193.34.84.135)
Dar. Senas anekdotas. Karta, Amerike, pas vieno laivo kapitona atejo gangsteris, paprase pervežti kontrabandą ir pasiule $500. Kapitonui atsisakius, gangsteris eme kelti kaina, kol pagaliau kaina pakilo iki $15000. Kapitonas staiga issitrauke revolveri ir gansteris tai pamates pakniopstom isbego is laivo. Kapitono padejejas nustebes : - kodel tu taip padarei? Kapitonas : - jis artinosi prie tos sumos, kuria as galejau paimt.... Morale: Neimanciu kysius labai mazai. Viskas remiasi i suma :)

Valdas (#54) - 2008-03-07 12:22 (IP: 193.34.84.135)
Cia viename is komentu gerbiamas Rimas A. paminejo apie eiles, cituoju : "........O kai už durų bus eilė, bus iš ko atsirinkti geresnius, kūrė realiai dirbs, o ne ieškos priežasčių, kad tik nedirbti. Aš nekalbu apie visus, bet tokių yra tikrai nemaža dalis." Tamsta gal norejai pasakyt ne "kai" o " jei" ? Esu beveik isitikines, jog eiliu i policijos tarnyba nebus artimiausius 4-5 metus. Ir ne tik atlyginime esme. Esme- visuomenes, beje ir paciu policijos vadovu poziuris i policijos pareigunus. Statybose paprasciau - gavai nurodyma is kokios vietos i kokia vieta pernesti plytas- ir nesioji sau, niekas tau ant galvos nestovi. O policijoj....Koks cia darbas, jei ant galvos stovi tuntas virsininku ir kiekvienas savo politika kemsha....Po Skuodo ivykiu Vilniaus patruline rinktine "okupavo" VTP ( su kameromis filmavo, kaip pareigunai atvyksta i darba, stiklus tamsintus bei saugos dirzus medziojo.... kol pati berods VTP virsininke buvo uzfiksuota vazinejanti be saugos dirzo)....O kur dar tie "dovanu issidalinimai" per Policijos dienos minejima.... Ir mes norim kad kazkas pasikeistu? Zuvis puva nuo galvos ( tiksliau jau supuvo). antra vertus- juk policininkai tie patys zmones kaip ir mes visi Lietuvoj, ju is kokio Marso neatsiuncia....drisciau pasakyti, kad kokia visuomene- tokia ir policija. Koks veiksmas, toks ir atoveiksmis. Kysiai? Kova su jais? Be shansu jau...Manau labai mazai yra zmoniu, kurie pvz pagauti girti uz vairo padare autoivykį ( kiek ten baudos kas zinot? ) nebandys sumoket kokiu 150-300 litu kad visos sumos nemoket? A? Spauda rekia " neduok!" VPK rekia - "neimk!"....Ir ka? Ir nieko....didelis atlyginimas ner apsidraudimas nuo kyšio..... Jei nores- paims. Nebent neduotu... Taciau tai siuo metu nerealu.

jurijus (#132) - 2008-03-07 11:13 (IP: 193.219.12.68)
Manau, kad kol statybose taip uždirbinės po 7000 litų kaip uždirba dabar, t.y. vokeliais, valstybės tarnautojui fiziškai neįmanoma bus mokėti tokių pat algų dėl iždo tūštumo. Kitas dalykas, kad su vokeliais visiškai nėra kovojama, nes tai didžiuliai pinigai, kuriuose taip ar kitaip sukasi visi politikai ir jiem dzin i valstybės gerovę. O su viskuo čia rašytu pilnai sutinku, bet turiu vieną pastebėjimą- po to, kai Telyčėnas paskėlbė, kad keisis vadovų vertinimo kriterijai ir paaiškino į kurią pusę, vadovų bendravimo maniera su pavaldiniais pasisuko 180 laipsnių...:))) Reiškia bent kokia tai dalis statutinių vis dėlto vertina savo minkštus krėsliukus...:)

jurasiks (#33) - 2008-03-07 08:55 (IP: 81.7.96.241)
1- supuvusi valstybinė tarnyba, ypač statutinė.( pvz. kad laikų gauti uniforma būtina vežti buteliuką ir t.t.) 2- didesni dalys pareigūnų prarado motyvacija (pvz. klasiokas tinginis su 9 kl nebaigtu vidurinių statybose apie 5000 vairuotoju apie 7000) 3- atėjai dirbti iš idėjos arba svajones, o sistema tave palaiko marsiječių, o kai kurių ir balta varna su visais pasekmėmis. 4- socialinės santvarkos lūžimo periodų - žulikas tampa "demokratiškesnis" už pareigūno. 5- statutine tarnyba šios laikais tapo šiuolaikine baudžiava, ir tarp pareigūnu įsivyravo baudžiauninko sindromas ( tu viršininkas tai aš kvailys ir t.t.) Ir ant greitųjų mastant tokių punktų virš 16 Ir asmeniškai labai smalsų kaip klausinės išėjusių, ir abejoju kad tie žmonės posakis tikros palikimo tarnybos priežastys :) Jie gi lieka dirbti.

drakas (#15) - 2008-03-06 22:30 (IP: 86.100.105.17)
aš pritariu Rimui. Kol algos nekonkurencingo, tol tarnyboje nebus konkurencijos. O kol bus tokia tvarka, tarnyba bus panaši į šiukšlyna kur eina tie kas kitur netinka ir kam pensijos reikia sulaukti. O jei bus tokios algos, kad žmonės norėtų jas užsidirbti ir dėl kyšio nenorėtų rizikuoti tą vietą prarasti, tada ir žmonių požiūris ir moralė tarnaujančių bus kitokia. Blogiausia, kad vadovai dabar skatina visai kitokius veiksnius, jiems tylūs kyšių rinkėjai kur kas patogesni nei principingi darbuotojai kurie su esančia netvarka nenori taikytis. Tokius jau ir baigia išnaikinti tokios tarnybos salygos.

Ash (#195) - 2008-03-06 17:02 (IP: 213.226.151.63)
siaip musu diskusija sioje vietoje nebus vaisinga, kadangi nera ir negali buti vienos nuomones tokiu klausimu. Kiekvienas tokius klausimus vertina pagal save, as pavyzdziui uz 1000 ar 1500 didesni atlyginima tikrai neiciau dirbti i statybas ar "grusciku" (aisku jeigu nebutu kas valgyti tai eiciau ir dar kaip :) ) Kitas gal but ir uz 5000 tukstancius neitu dirbti KP tyreju vien todel, kad geriau uz truputi mazesnius pinigus bet nedirbs darbo kuriame vos ne kasdien turi tasytis su zulikais... na zodziu ankstesniame poste as nesakiau, kad priestarauju ir teigiu priesingai, rasiau, kad noriu paooponuoti ir pateikiau mano manymu siokius tokius argumentus kodel taip manau.

Mr. Incognito (#8) - 2008-03-05 23:56 (IP: 84.32.73.118)
to Ash Jei is policijos begtu tik tie kas dirba "ant kelio" tada galetume padiskutuoti ir apie tamstos mineta pokalbi (nors netikiu, kad per menesi kysiais galima surinkti 3500 litu), taciau is policijos bega ir rimti profesionalai, kuriems kysiai yra svetimas dalykas. Policijoje algos turėtu buti tokios, kad galima butu daryti atrankas profesionalams, o dabar priima visus is eiles, kas atitinka reikalavimus. Atrankos jokios. Viso to pagrindine priezastis ir motyvas - ATLYGINIMAS! Sutik su manim jei alga policijoje viliotu issilavinusius zmones, padetis policijoje butu kitokia ir nekalbetume apie begale laisvu etatu.

Rimas A. (#139) - 2008-03-05 21:36 (IP: 193.219.12.52)
Oi neteisus tu mielas drauge slapyvardžių Ash, kol algos negalės konkuruoti su privačių sektoriumi, tol ką tamsta beišgalvotumei, nei su korupcija, nei su visokiais pažeidimais kova bus beviltiška. Nes žmonės tiesiog nebrangina savo darbo vietos, bet kai tarnyboj bus mokami pakankamai geri atliginimai ir už durų į jo vietą stovės eilėje 3-5 pareigūnai, kaip dabar į gera vieta privačiam sektoriuje, tai ir situacijai greitai ir ženkliai turėtu pagerėti. Dabar kas gaunasi, atleisk tos kyšininkus, o ką priimsi į jų vieta...??? O kai už durų bus eilė, bus iš ko atsirinkti geresnius, kūrė realiai dirbs, o ne ieškos priežasčių, kad tik nedirbti. Aš nekalbu apie visus, bet tokių yra tikrai nemaža dalis.


Komentuoti gali tik portalo nariai.

Naujienlaiškio prenumerata

El. leidinio „Pareigūnai.lt" archyvas

NPPSS BLOG'AS

 Atsakymas Stasiui Kropui: kodėl mes padedame Ūkio banko klientams?

 Nuomonė: policija ne žaibolaidis







Get Adobe Flash player





Skelbimai:
Sporto klubo IMPULS kainos (kovo mėnuo) (0)
2013-03-18
Gerbiami nariai, Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos nariai gal ...

Daugiau Archyvas

Pareigūnų ir politikų diskusijos - policijos komisariate (0)
2013-03-14
Šių metų kovo 15 dieną (penktadienį) 10.30 val. Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų ...

Daugiau Archyvas

Konkursas Kauno probacijos skyriaus viršininko pareigoms (0)
2013-03-14
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO  PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS SKELBIMAS Kalėjim ...

Daugiau Archyvas








Prisijungimas

Vartotojas


Slaptažodis


Prisiminti

Registracija
Pamiršai slaptažodį?

Narių skaičius: 782




Apklausa

Ką manote apie pareigūnų skatinamą (padėkos raštais, ženklais, medaliais ir pan.)?

Pareigūnai skatinami pagal nuopelnus.
Skatinami tik vadovybei parankūs žmonės.
Pareigūnai skatinama ne pakankamai.
Pareigūnai neskatinami



Kitos apklausos

Karjera:
Šiuo metu darbuotojų neieškome (0)
2011-02-21
...

Daugiau

Reklama


Draugai



© 2002-2025 Profesinių sąjungų plėtros centras. Visos teisės saugomos.
e-sprendimas: IV MEDIA