Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
|
NAUJIENOS
|
Vilniaus rajono PK pareigūnai: požiūris į policininką pradeda keistis
2008-03-14
|
Penktadienį kovo 13 d. ITĮPS pirmininko pavaduotojas Vytautas Bakas susitiko su Vilniaus rajono policijos komisariato viršininku Mečislovu Poplavskiu. Susitikimo metu aptartos problemos, susijusios su policijos plėtros programa bei žemesnės pakopos policijos komisariatų statusu. Apžvelgtos pagrindinės Vilniaus rajono pareigūnų problemos, V. Bakas pasidalino mintimis apie pareigūnų poreikių užtikrinimą, skaidrios karjeros ir lygių galimybių jos siekti sudarymo būtinumą, akcentavo grįžtamojo ryšio svarbą. Kalbėta apie didelę personalo kaitą Vilniaus rajono PK (2007 metais - daugiau, nei 15 proc.), aptarė kai kurias konkrečias problemas, susijusias su Vilniaus rajono PK pareigūnų interesais.
Atskirai buvo aptarta gausiai plūstančių Vilniaus rajono PK vadovus ir pareigūnus juodinančių anoniminių skundų lavina į įvairias institucijas. V. Bakas, išvakarėse telefonu kalbėjęs su Vilniaus miesto policijos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininku Vladu Sanda, informavo Vilniaus rajono PK vadovą, kad profesinės sąjungos netoleruoja anoniminių skundų, kaip neetiškų ir necivilizuotų priemonių ginčams spręsti. Tokius veiksmus smerkia. Pasiūlė esant reikalui paremti Vilniaus rajono PK kolektyvą atviru laišku kreipiantis į tas institucijas, kurioms anoniminiai skundai buvo adresuoti.
M. Poplavskis kalbėdamas apie būsimą komisariatų pavaldumą apskričių policijos komisariatams akcentavo, kad būsima struktūra ir valdymas turi užtikrinti, jog žemesnės pakopos policijos komisariatams būtų garantuoti optimalūs finansiniai, organizaciniai poreikiai. Teritorinės įstaigos vadovui neturi skaudėti galvos dėl popieriaus, einamojo patalpų remonto, kuro ir pan.
Nemažai buvo diskutuota apie policijos reformos eigą, poveikį pareigūnams, M. Poplavskis pasidalino nuomone dėl priemonių, kurios galėtų darbui policijoje grąžinti garbingą vietą, dėl reformos krypčių, ikiteisminio tyrimo organizavimo. M. Poplavskio nuomone norint išsaugoti pareigūnus po įvyksiančios reformos reiktų neatidėliotinai priimti įstatymų pataisas nustatant, kad pareigūnams, turintiems 20 ir daugiau metų tarnybos stažą, bet toliau tęsiantiems tarnybą, būtų mokama bent bazinė pensija.
Susitikimui baigiantis sutarta ateityje betarpiškai bendrauti dėl iškylančių problemų.
Po susitikimo su vadovu, V. Bakas susitiko su kai kuriais Vilniaus rajono pareigūnais, suteikė konsultacijas. Kalbinti pareigūnai teigė juntą požiūrio į policijos pareigūną pokyčius. „Kažkaip jaučiasi kaip kinta vadovų požiūris, daugiau geranoriškumo“, - teigė vienas kriminalinės policijos pareigūnas. Tačiau kaip neigiamus dalykus pareigūnai įvardino nekvalifikuotą personalo padalinių darbą, vengimą drausti transporto priemones Kasko draudimu, dėl to net dviems pareigūnams, tarnybiniu transportu padariusiems eismo įvykius, tenka mokėti komisariatui padarytą žalą.
V. Bakas patikino pareigūnus taip pat nepritariąs tam, kad už eismo įvykiuose sugadintas transporto priemones pareigūnai mokėtų iš nedidelio savo darbo užmokesčio ir informavo, kad praėjusią savaitę apie tai buvo diskutuota su Lietuvos policijos generaliniu komisaru, pateikti argumentai. Tikimasi, kad jau kitą savaitę generalinis komisaras priims savo sprendimą šiuo klausimu.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.
|
1
Rimas A. (#139) - 2008-03-17 00:59 (IP: 193.219.12.52) |
Kas ir kaip yra aš puikiai žinau kai ir tu, ir aš nekarta jos buvau įvardijęs, vien paskutiniai, mano didėlis komentaras (Problemos aiškios – trūksta ryžto - http://www.vrsps.lt/j/index.php?option=com_content&task=view&id=76&ac=0&Itemid=52) toliau straipsnis (Šiandieninė padėtis policijoje, taškai ant "i" - http://www.vrsps.lt/j/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=50) bet kas iš to, visos tos reorganizavimo ir optimizavimo programos yra kažkokia prasme pilstimas iš tuščio į kiaurą. Na galbūt kažkiek pinigu per jas ir bus sutaupyta, bet nedaug, pažiūrėkime realiai. Na jai vykdant optimizavimo programą bus atleisti žmonės, reiks pinigų išeitinėm išmokom. Dali sustatutins, nu aišku, bus galimybė kelti atliginimus, bet iš ko jos kelti, kai darbo užmokesčio fondas tuščias. O jai nekels nestatutiniams, ten atsiras praraja – nekomplektuos. Manau su to optimizavimų ir statutinių bus tiesiog eilini karta pripjautas grybas ir tiek, jam neparošta, viskas daroma paskubom, ar kas paskaičiavo kiek per tai bus sutaupyta – MANAU NE, nes tokios info neteko rasti ir pas ką neklausiau, atsakymas vienas, niekas nežino. OK viską perkeliam į apskritis, o kur tose apskrityse dėsi tos perkeltus pareigūnus, kai jau šiai dienai tos patalpos perpildytos, ta ką, statys naujas patalpas, ar nuomos, o juk tai kainoja pinigus. O ką su to mokimo centrus, na suras patalpas, pastatys, o paskui vėl prochvatizos ir gausis kaip su policijos akademija. Na OK tegul taip nesigaus, kokia ten bus įdegta mokimo programą, niekas nežino, kas ir kaip ten mokis – irgi neaišku, o apie tai, kas mokis jau tylių. Bijau kad gausis kai kadaise mano kolegom policijos akademijoje dėstė operatyvine veikla dėstytojas, kuris pats nei vienos dienos nedirbo operatyvinio darbo. Mano minimų išradinėti nieko nereikia, tiesiog galima paimti sakykime iš JAV pav. ten irai degta pakopinė mokimo sistema, kad butu taip, nori užimti kažkokias pareigas, turi baigti tom pareigom ar tai specialybei atitinkamus mokslus ir tik jos baigęs gali dirbti tą darbą, kiekvienas sekantis pareigų pakėlimas reikalauja kvalifikacijos kėlimo, kitaip tariant vėl mokslų, va ir viskas. Sakykime turintis vidurini įsilavinimą ir atitarnavęs karioninėje stoja į ta mokykla, pradinis mokimas trunka apie 3m. o toliau nuo 2-1m iki 6mėn. žiūrint kokiom pareigom ir kokiai specialybei. Bet mokaisi tik tai tą, kas tau priklauso pagal tavo specializacija, o ne velnias žino ką ir paskui ateina dundukais.
Jai gali, parašyk man į emailą, o tai darkąs man daug nesako :)))
Mano emailą rasti nesunkų, užeik į www.vpp.lt ar www.vrsps.lt ar tiesiog iš ČIA - http://www.vrsps.lt/j/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=4&Itemid=3 |
drakas (#15) - 2008-03-17 00:42 (IP: 86.100.105.17) |
oi, Rimai, sorry nepasakiau kas aš, bet tu pats pagalvok ir suprasi :))) Todėl žinau pakankamai kaip yra tavo tarnyboj. Aš taip pat pasižiūrėjau į seną nuotrauką, ji pas mus ant sienos kabo ten kažkur virš 20 žmonių, tai iš tų visų tik 2 belikę toj tarnyboj ir vienas pasienyje. |
Rimas A. (#139) - 2008-03-17 00:25 (IP: 193.219.12.52) |
Pakartosiu savo komentarą, mano tarnyboje viskas kitaip, per daug niekas (valdžia) smegenų neknisa ir nekada neknisdavo, yra tam tikri specifiniai reikalavimai, ką turi mokėti ir žinoti, bei atlikti, jai susitvarkai tai smegenų per daug niekas neknisa, kiekvienas žino savo darbą ir jai su juo susitvarko, tai ir neturi juokių problemų. Bet situacija lygiai ta pati, kaip ir kitur, nekomplektas 18% gal dabar ir daugiau. Kai kalbų su vadu, ar atrankas vykdančiais pareigūnais, jų atsakymas yra paprastas, o ką mes galime jaunam žmogui pasiūlyti, 1200-1400Lt į rankas. O ar jaunas pareigūnas, ar jis iš to ar gali išgyventi, na jai vienas, dar pusė bėdos, o jai turi šeimą, o jai dar nuomoja būta. Mano tarnyboje net pačios atrankos reikalavimai yra per puse sumažinti ir kas iš to, niekas neateina, bet juk per tos reikalavimų sumažinimus nukenčia tarnyba. Na dabartinis generalinis gali nemažai, liktais kažką ir bando daryti, kažkiek pasitvarkyti viduje, gal ir pasitvarkys. Bet pagrindinė priežastis algos, o jų gerbiamas generalinis negali pakelti, nes neturi pinigų štampavimo aparato, darbo užmokesčio fondas yra toks, koks yra. Mūsų algos priklauso nuo seimo ir vyriausybės, o jiems aktualiau ne mes ir mūsų algos, mūsų darbo kokybė, bet valdovų rūmai, seimo salė ir viešbutis, auto parkas, nacionalinis stadionas ir t.t. kaip nepaimk, gaunasi uždaras ratas, ką nedaryk, rezultate stovėsime toj pačioj vietoje. Tas kas yra dabar, yra visų instancijų valdžios ilgalaikio neveiklumo pasekmės. Tai bomba su uždelstu mechanizmų, kuri anksčiau, ar vėliau sprogs, ką prie jos nedaryk, ar šūkauk kad viskas gerai, kad viskas stabilizavosi, ar statyk uždangas norėdamas jos nematyti, niekas nuo to nepasikeis, kol jos neišminuosi, o laikas bėga ir jo lieka vis mažiau blaiviam mąstymui ir protingam sprendimo priėmimui. Žmones išeina ir išeidinės, kas dėl blogu darbo sąlygų, kas dėl mažų algų, kas dėl to, kad buvo išdurtas kvailų viršininkų, o didžiausia dalis greitu laikų išeis į pensiją, jaunimo už tokias algas nepritrauksi. Šiandien netyčia pabandžiau pasižiūrėti nutraukąs, su kuriais pradėjau, kūrė atėjo truputėli vėliau, žinai kaip pasidarė liūdna, kas ketvirto jau nėra, išėjo, kas į privatu verslą, kas išvyko į užjūri, kai ko jau nėra gyvųjų tarpe, o juk tai buvo tuo metu geriausiai parengti pareigūnai, nes praėjo parengti JAV, DB, Prancūzijoje ir pan. dabar už toki rengimą Lietuva turi mokėti milžiniškus pinigus, nes esame Europos sąjungoje ir įstojome į NATO, kaip sakoma chaliava baigėsi, o kadangi Lietuva mums tokių pinigų skirti negali, tai atėjęs jaunimas nekada negaus tokio parengimo, kuri turėjo tie, kuriu dabar šalia nėra, nes Lietuva nebrangina savo specialistu, nei vienoj normalioj šalyje to nėra. Vokiečiai net prasigėrusius gido, bet neatleidžia, pas jos atleisti gali tik teismas, o ne kas nori ir kaip nori. Va taip brolau mielas... |
drakas (#15) - 2008-03-16 23:07 (IP: 86.100.105.17) |
gal ne tiek tikėjom, kiek buvom prie to pripratę ir labai nesureikšmindavom, atrodė,kad kitaip ir nelabai gali būti. Vis tik pati pagrindinė problema, mano manymu, yra vadovavimo problema, o visos kitos, tokios kaip: mažos algos, neveikiančios įstatymų normos, soc. garantijų nebuvimas ir pan. tai tik pasėkmės sukeltos tos problemos. Kovodamas tik su pasėkmėm jų priežasties nepašalinsi ir jos vėl ir vėl kils išnaujo. Mūsų sistemoje, pagrindinė-didžioji vadovų dalis nebesugeba ir nemoka vadovauti, jie bando tik varinėti pavaldinius taip kaip jiems to norisi, o pastaruoju laiku jau nelabai ir yra ką varinėti.... Nors man kažkaip norisi tikėtis, kad kažkas pasikeis, neturiu nei vieno svaraus argumento, kad galėčiau pasiginčyti su tavim norėdamas pasakyti, kad tu be reikalo abejoji, bet,........ gal po to paskutinio pokalbio su generaliniu, tiesiog manau, kad kažkas turi pasikeisti. |
Rimas A. (#139) - 2008-03-16 18:44 (IP: 193.219.12.52) |
Ir čia tu teisus, tiesiog kai iki pensijos lieka kaip čerpakui iki dembelio :)))
Tai kažkokiais realiais pasikeitimais yra sunku patikinti, juk visa tarnyba tikėjome ant ausų kabinamais makaronais. |
drakas (#15) - 2008-03-16 18:28 (IP: 86.100.105.17) |
:)) nesunku būti teisiam kai viskas taip akivaizdu ir jau senai visiems žinoma. Tik, deja, gaila, kad kažkaip iš to nepadaromos išvados. Gal todėl ir tu taip skeptiškai žiūri į policijos vadovų ir ministrų pažadus. Patirtis pati už save kalba, kad dažnai garsūs pažadai tik pažadais ir lieka. |
Rimas A. (#139) - 2008-03-16 18:24 (IP: 193.219.12.52) |
To: drakas - Tamsta esate 100 procentu teisus... |
drakas (#15) - 2008-03-16 18:14 (IP: 86.100.105.17) |
pas mus, Rimai, yra viena tendencija priimant ir įgyvendnant sprendimus. Pirma pasiūloma kokia nors gera idėja (nesvarbu kiek ji gera, bet skaitykim, kad pakankamai), paskui ja kažkas ima piktnaudžiauti, o paskui kuriami mechanizmai kaip nuo to piktnaudžiavimo apsisaugoti, nežiūrint į tai, kad patys mechanizmai turi tokių trūkumų kurie visai iškraipo pradinę idėją ir sugriauna net ir geriausią sumanymą. Tokie sprendimai jau iš pat pradžių turi būti gerai apgalvoti ir priimti su tokiu mechanizmu, kuris leistų juos tiknamai įgyvendinti ir efektyviai panaudoti. |
Rimas A. (#139) - 2008-03-16 17:33 (IP: 193.219.12.52) |
Tai dėl to ir rašiau savo komentare, kad liks tik vienas, prisiekusiems turėti noro tai įgyvendinti realiai, o ne tik pakazušnom kalbom. Tai yra, kad atsikratyti pasidalijimo į savus ir svetimus, patikimus-nepatikimus ir ištikimus ir t.t. Tada liks tik vienas, sukurti gera vadovų vertinimo mechanizmą ir liks tik jo pasinaudoti :))) Bet jus galite mane kalti prie kryžiaus, netikrų kad tai bus sukurta, o jai ir bus, tai tikrai neveiks, nes bus sukurta kaip visada.... |
drakas (#15) - 2008-03-16 17:27 (IP: 86.100.105.17) |
tai jau bendra policijos ir net kitų įstaigų problema. Toks požiūris gajus ir tarp administracijos, ir tarp pareigūnų, bet vis tik šiuo metu daugelį netenkina materialinė padėtis ir sulaukus pensijos dauguma išeis ieškoti sotesnio kasnio ir didesnės algos, bet jei tokios salygos bus jiems sudarytos čia, tai jiems kažkur eiti? |
albinas (#171) - 2008-03-16 16:26 (IP: 78.58.10.150) |
taip,tokių kaip Paulikas dar tikrai yra ir tai garbės policijai nedaro, o blogiausia,kad labai daug yra abejingų darbui-svarbu laiką "prastumti". |
drakas (#15) - 2008-03-16 16:08 (IP: 86.100.105.17) |
o dar nevertėtų iužmiršti, kad ne tik tarp vadovų ir administracijos darbuotojų yra tinginių kurie būt nieko prieš gauti papildomas priemokas už darbo imitavimą, tai rezulatatas bendroj sumoj gali gautis dar prastesnis. Juk ne paslaptis, kad kai kurie liurbiai iki šiol dar dirba sistemoje tik todėl, kad laukia pensijos,o jei ją gaus kartu su alga, tai jiems dings visi norai palikti tarnyba. Na būkim objektyvūs, kad tinginių ir pijokų tarp tų kurie liko dirbti iki šių dienų tikrai netrūksta. Kad ir tokių kaip Paulikas kuriems svarbu gakimybė piktnaudžiauti padėtim ir girtam sėdant už vairo turėti kišenėj pažymėjimą. |
drakas (#15) - 2008-03-16 15:50 (IP: 86.100.105.17) |
aš taip pat tokių pažįstu, bet tokių nėra dauguma. Tad taisyklės kuriamos ne pagal išimtis, o priešingai. Be to pareigūnas turi gyventi iš algos, o ne iš priemokų kuriomis valdžia dažnai piktnaudžiauja ypač kai tai susiję su jais pačiais ar artimais jų aplinkos žmonėmis. |
albinas (#171) - 2008-03-16 15:26 (IP: 78.58.10.150) |
drakai,ne visai sutinku su tavo mintim,kadangi aš pažįstu keletą vadų,kurie yra geri vadovai ir nesibaido"juodo"darbo,protingai vadovauja. |
drakas (#15) - 2008-03-16 12:59 (IP: 86.100.105.17) |
tai ir blogiausia, kad tarp toje pačioje sistemoje dirbančių žmonių atsiranda susiskirstymas į negrus ir kitokių spalvų. Tada ir gaunasi, kad negrams tik trupiniai, kitiems visas pyragas. Nors viską negrai iškovojo, o kiti niekuo prie to neprisidėjo. Neturiu nieko prieš patį tavo pasiūlymą, tik kai jį pasako komisarai ir pastarieji juo žavisi, viskas atrodo kiek keistai. Todėl manau, kad pati idėja būtų nebloga jei būtų priimta su kai kuriomis išlygomis. Pav., kad administracija ir vadovai, kurie neatlieka tiesioginių policijos funkcijų, būtų pervesti į nestatutinių pareigūnų kategoriją ir jiems minėta nuostata negaliotų. |
albinas (#171) - 2008-03-16 12:15 (IP: 78.58.10.150) |
Aš,iškėlęs šią mintį esu paprastas policininkas ir nenumačiau,kad šią privilegiją gali naudotis ir klerkai.Betgi nerasi tokio pasiūlymo,kad laimėtų tik "negrai". |
drakas (#15) - 2008-03-16 10:47 (IP: 86.100.105.17) |
dabar nemažai pensiją užsidirbusių, tame tarpe ir vadovaujančių ar pavaduojančių patys laukia pensijos nes jau yra radę vietas su geresne alga, o įteisinus tokias galimybes jiems jau nieko net ieškoti nereikės. Kazkaip panašu, kad už šito pasiūlymo styro vadovų ir jų klerkų ausys, kurie ignorodami ir net nekesadmi profsąjungų, eilinį kartą norėtų jų rankomis išsikovoti sau sotesnį kąsnį. |
Rimas A. (#139) - 2008-03-16 08:01 (IP: 193.219.12.52) |
Apsivalymui yra viena išeitis, kažkas čia, ar kažkur kitur, dabar jau kažkaip nepamenu kur apie tai buvo rašės. Mintis yra tokia, įvesti vadovų vertinimo kriterijus, jai jos atitinki, puikų, jai ne, švelnus pasiūlymas pasiieškoti darbo kitur, liks tik vienas, prisiekusiems turėti noro tai įgyvendinti realiai, o ne tik pakazušnom kalbom. |
albinas (#171) - 2008-03-15 20:03 (IP: 78.58.10.150) |
gerb.drakai,tie veltėdžiai bet kokiu atveju ,,sėdės",kadangi jų laipsniai ir pareigos leidžia ilgai sėdėti kitiems ant sprando.O apsivalymui yra įvairių priemonių:pvz,:sveikatos būklė,fiziniai pasirengimai,atestacijos ir pan,.Čia jau priklauso nuo vadovybės. |
drakas (#15) - 2008-03-15 11:05 (IP: 86.100.105.17) |
įdomi čia ta idėja, mokėti pareigūnams pensiją kartu su atlyginimu, tik kažkodėl nežavi ji manęs, nes lazda turi du galus. Viena tai gal ir neblogai, kad užsitarnavę pensiją pareigūnai liks tarnyboje ir dirbs toliau gaudami vienu metu algą ir pensiją, tai padėtų spręsti kadrų trūkumo bei motyvacijos problemas. Bet iš kitos pusės nereikėtų pamiršti, kad liks ir tie darbuotojai kurie sėdi administracijoje ir valdžioje, jiems tai bus tik dar didesnis stimulas stipriau įsikibti į tas vietas kur nieko neveikdamas gauni neblogą algą, užimi neblogas pareigas, o dar ir pensiją moka. Dabar jau tėra viena viltis atsikratyti tokių veltėdžių tik tada, kai jie išeis į pensiją, o įteisinus naują tvarką ji gerokai nutols. |
Komentuoti gali tik portalo nariai.
|
|
|