Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas š.m. sausio pradžioje kreipėsi į Seimo pirmininkę, Seimo Teisės ir teisėtvarkos, Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetus, Ministrą Pirmininką dėl Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ pertvarkymų.
Primename, kad Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ praėjusių metų pabaigoje raštu „Dėl darbuotojų darbo sąlygų pakeitimo ar galimo atleidimo iš tarnybos (darbo)“ informavo profesines sąjungas apie tai, jog iki 2011 m. gruodžio 31 d. Lietuvos viešosios policijos rinktinėje „Vytis“ bus panaikinta 500 pareigybių ir atleista apie 424 darbuotojus visose šalies apskrityse.
Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimas pritardamas, kad policijos vykdoma komercinė apsauga kelia ir kels visuomenės susidomėjimą bei prieštaringus vertinimus, vis dėlto mano, jog sprendžiant šią problemą kartu būtina išspręsti neišvengiamai kilsiančius klausimus: 424 numatomų atleisti Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ darbuotojų integracijos į darbo rinką; 25 tūkstančių vartotojų, pasirinkusių policijos teikiamas komercinės apsaugos paslaugas, interesų apsaugos; policijos finansavimo; žalos valstybei ir kitus klausimus.
NPPSS rašte rašoma, kad komercinės apsaugos paslaugų teikimas ne tik nekainuoja mokesčių mokėtojams, bet ir atneša papildomų pajamų – policijos metinės pajamos už Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ teikiamas komercinės apsaugos paslaugas sudaro apie 25 mln. litų, kurių, atsisakius šios funkcijos, policijos sistema netektų. Dalis minėtos sumos skiriama tiesiogiai šalies policijos komisariatams finansuoti, todėl, atsisakius komercinės apsaugos funkcijos, šią sumą šalies policijos komisariatams reikėtų papildomai skirti iš Valstybės biudžeto arba ieškoti vidinių rezervų. Susivienijimo nuomone, esant sunkiai ekonominei situacijai šalyje, Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ teikiamų komercinės apsaugos paslaugų atsisakymas laikytinas neracionaliu, ekonomiškai nepagrįstu, pažeidžiančiu ne tik privačius atleidžiamų darbuotojų interesus, bet taip pat ir viešąjį interesą. Neišsprendus šio klausimo, neišvengiama antra atleidimų banga dėl sumažėjusio policijos įstaigų biudžeto. Turint omenyje tai, jog, 2008-2010 m. laikotarpiu policijos finansavimas sumažėjo apie 200 mln. litų, manytina, jog tai būtų nepakeliama našta policijos sistemai.
NPPSS pastebėjo, kad dėl pasirinkto Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ pertvarkymo būdo Valstybė patirs žalą, kai pajamas generuojanti sritis išsklaidoma, nors ją restruktūrizavus ir numačius tinkamas pereinamojo laikotarpio priemones, Valstybės biudžetas galėtų gauti kelias dešimtis milijonų litų.
Be to, teigiama NPPSS rašte, jog policijos teikiamomis komercinės apsaugos paslaugomis besinaudojančių žmonių ir jų turto apsauga mažiausiai 15 savivaldybių, kurios dėl geografinės padėties, demografinių rodiklių bei kitų priežasčių privačioms saugos tarnyboms ekonominiu požiūriu nėra patrauklios.
Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo nuomone, nė vieno iš minėtų klausimų sprendimas nėra įmanomas be aktyvaus politikų dalyvavimo sprendimų priėmimo procese, todėl, pasiūlė Seimo pirmininkei, Seimo Teisės ir teisėtvarkos, Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetams, Ministrui Pirmininkui inicijuoti konsultacijas, pasikviečiant darbuotojų, profesinių sąjungų, vartotojų, betarpiškai procese dalyvaujančių įstaigų atstovus bei žurnalistus, kurių metu būtų surasti trumpalaikiai ir ilgalaikiai minėtų problemų sprendimo būdai.
Kadangi sprendimai dėl pasirinkto Lietuvos viešosios policijos rinktinės „Vytis“ pertvarkymo gali būti pakeisti tik pakeitus LR Seimo 2006 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. X-1010 „Dėl Lietuvos policijos sistemos plėtros programos patvirtinimo“ patvirtintą Lietuvos policijos sistemos plėtros programą, o Seimo pavasario sesija prasidės tik 2011 m. kovo 10 d., kai tuo tarpu pirmuosius darbuotojus yra numatyta atleisti jau nuo 2011 m. kovo 1 d., NPPSS pasiūlė rekomenduoti Lietuvos policijos generaliniam komisarui bei vidaus reikalų ministrui atidėti numatomus pertvarkymus bei darbuotojų atleidimus kol šis klausimas bus apsvarstytas bei galutinai išspręstas Seime.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.