Štai vieno pareigūnės komentaras:
Policijos veiklos įstatymo projekto 42 straipsnio 2 dalyje išdėstyta:
Aukštesnis pirminės grandies pareigūnų laipsnis, atsižvelgiant į kvalifikaciją ir nuopelnus, suteikiamas pareigūnui, einančiam atitinkamas pareigas ir ištarnavusiam:
1) jaunesniuoju policininku – ne mažiau kaip 2 metus;
2) policininku – ne mažiau kaip 2 metus;
3) vyresniuoju policininku – ne mažiau kaip 2 metus.
Vidaus tarnybos statuto įstatymo projekto 16 straipsnio 3 dalyje rašoma:
Aukštesnis pirminės grandies pareigūnų laipsnis, atsižvelgiant į kvalifikaciją ir nuopelnus, suteikiamas pareigūnui, einančiam atitinkamas pareigas ir ištarnavusiam:
1) jaunesniuoju policininku – ne mažiau kaip 3 metus;
2) policininku – ne mažiau kaip 3 metus;
4) vyresniuoju policininku – ne mažiau kaip 3 metus.
Ar čia ne prieštaravimas?
Teisininko komentaras:
Šiuo metu galiojančios Vidaus tarnybos statuto 14 straipsnio 3 dalis įtvirtina, kad aukštesnis pirminės grandies pareigūnų laipsnis, atsižvelgiant į kvalifikaciją ir nuopelnus, suteikiamas pareigūnui, einančiam atitinkamas pareigas ir ištarnavusiam ne mažiau kaip 3 metus. Taigi Vidaus tarnybos statuto pakeitimo įstatymo projekto 16 straipsnio 3 dalis atitinka dabartinės statuto redakcijos dėl laipsnių suteikimo tvarkos reguliavimą.
Policijos veiklos įstatymo naujoje redakcijoje numatomas trumpesnis ištarnavimo atitinkamose pareigose terminas (2 metai), kad būtų galima pretenduoti gauti aukštesnį pirminės grandies pareigūno laipsnį. Šiuos du projektus parengė skirtingos institucijos, tad galimai projektų rengėjai nesiekė įtvirtinti tokio pat reguliavimo abiejuose projektuose. Be to, Policijos veiklos įstatymo projektas yra labiau specializuotas nei statuto, t.y. skiriamas konkrečiai tik policijos pareigūnų teisiniam statusui ir kt. klausimams reguliuoti, dėl ko galimai projektu siekiama šiek tiek pakeisti tik policijos pareigūnų laipsnių suteikimo tvarką. Tačiau vienas bendras bruožas abiejuose projektuose atsispindi – laipsniai skiriami tik pareigūnų tarpusavio santykiams reguliuoti, įgaliojimams žymėti ir nuo jų jau nepriklauso darbo užmokesčio padidėjimas. Priedas už laipsnį nenumatytas nei viename iš šių projektų.
Kiekvienas iš šių projektų kol kas yra rengimo/svarstymo stadijoje, tad kuriant naują teisės aktą ar atnaujinant jau galiojančio įstatymo redakciją, gali skirtis ir juose siūlomas reguliavimas. Darbo grupėms ar įstatymų leidėjui pritariant vienam iš projektų, gali atitinkamai koreguotis ir kitame siūlomas reguliavimas.
Dėkojame už Jūsų pastabas ir pasiūlymus.
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.