V. Mykolaičio-Putino g. 5 Vilnius, LT-03106 | Telefonas (8~5) 271 6118 | Faksas (8~5) 212 3273 | El. paštas info@pareigunai.lt

LT | EN | RU |
2025-05-01 ketvirtadienis, 01:55

Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
TEISINIAI PROCESAI

Buvusio ugniagesio tarnybos laikas pensijai skirti teismo sprendimu pailgės beveik 3 metais
2011-06-23

Ugniagesys A.R. kreipėsi į teismą, prašydamas įpareigoti Vilniaus PGV įskaityti ištarnautą laiką vidaus tarnybos pensijai skirti nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1995 m. sausio 1 d. ir perskaičiuoti nepertraukiamą stažą išeitinei kompensacijai paskaičiuoti.

Teisinius santykius, atsirandančius dėl pareigūno valstybinės pensijos skyrimo, taip pat ir laiko, reikalingo pareigūno valstybinei pensijai gauti, skaičiavimo, reguliuoja specialus Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymas. Pagal LR Pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 str. 3 d. 3 p. asmenims, priimtiems tarnauti vidaus reikalų, valstybės saugumo, krašto apsaugos, prokuratūros sistemose, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Kalėjimų departamento, jam pavaldžių įstaigų bei valstybės įmonių pareigūnais ir kariais, muitinės pareigūnais tarnybos laikui pensijai skirti prilyginamas laikotarpis, buvęs iki 1995 m. sausio 1 d., t.y. darbo laikas, išdirbtas profesionaliosios priešgaisrinės apsaugos padalinių vadovais, gaisrininkais, gaisrininkais vairuotojais  Darbo sutarties įstatymo pagrindais, jeigu vėliau šie darbuotojai buvo priskirti sukarintos priešgaisrinės apsaugos pareigūnais.

1987 m. birželio 17 d. A.R. buvo priimtas sargybos viršininko pareigoms į Ukmergės profesionalią priešgaisrinę dalį iki 1989 m. gruodžio 6 d.  1992 m. rugpjūčio 10 d. – jis perkeltas į Ukmergės rajono priešgaisrinę tarnybą vairuotojo pareigoms, 1992 m. spalio 1 d. perkeltas į ugniagesio pareigas, 1993 m. rugpjūčio 1 d. paskirtas į vyr. ugniagesio pareigas. Tuo tarpu Tarnybos byloje nurodyta, jog jis nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1996 m. birželio 18 d. Ukmergės rajono priešgaisrinėje tarnyboje ėjo vyr. ugniagesio pareigas. 1996 m. birželio 18 d. A.R. buvo atleistas iš Ukmergės rajono priešgaisrinės tarnybos pagal Darbo sutarties įstatymo 28 str. , o  kitą dieną jau buvo priimtas į Ukmergės miesto sukarintą priešgaisrinę dalį, eiti skyrininko pareigas. 1996 m. rugsėjo 24 d. paskirtas sargybos viršininku, 1999 m. liepos 20 d. pamainos vadu.

Tarnybos byloje nurodyta, jog nuo 1989 m. A.R. dirbo Ukmergės profesionalioje priešgaisrinėje tarnyboje, nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki tarnybos sukarinimo - Ukmergės rajono priešgaisrinėje tarnyboje, o nuo 1996 m. birželio 19 d. – buvo priimtas į Ukmergės miesto sukarintą priešgaisrinę dalį. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento išvadoje nurodyta, jog A.R. tarnyba nuo 1983 m. spalio 26 d. iki 1985 m. spalio 31 d. kitų valstybių ginkluotose pajėgose įskaityta į vidaus tarnybos stažą, taip pat 2003 m. išvadoje nurodyta, jog komisija įskaito į tarnybos stažą procentiniam priedui tarnybos laiką: nuo 1983 m. spalio 26 d. iki 1985 m. spalio 31 d. - tarnyba kitų valstybių ginkluotose pajėgose, nuo 1987 m. birželio 17 d. iki 1989 m. gruodžio 6 d. – Ukmergės PPD sargybos viršininkas, nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1996 m. birželio 18 d. – Ukmergės rajono priešgaisrinėje tarnyboje vyr. ugniagesys, nuo 1996 m. birželio 19 d. iki išvados surašymo – tarnyba vidaus tarnyboje.

Vilniaus apskrities PGV laikėsi pozicijos, jog nesant daugiau duomenų, kurie leistų nustatyti tikslų A.R. darbovietės pavadinimą ir kurioje konkrečioje iš nurodytų bei vidaus reikalų ministro įsakymu panaikintų darboviečių, laikotarpiu nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1995 m. sausio 1 d. dirbo ugniagesys, o darbo knygelėje ar socialinio draudimo pažymėjime esantiems įrašams ir A.R. asmens byloje esantiems duomenims nesutampant, neturėjo pagrindo į ištarnautą laiką vidaus tarnybos pensijai skirti įtraukti laikotarpio nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1995 m. sausio 1 d.

Vadovaujantis 1991 m. gruodžio 18 d. Lietuvos Respublikos laikinuoju vidaus tarnybos įstatymo 1 str. LR vidaus reikalų sistemos vidaus tarnyba yra struktūrinių padalinių, veikiančių  Lietuvos vidaus reikalų sistemoje ir vykdančių specifines valstybės vidaus tvarkos palaikymo funkcijas, visuma. Vidaus tarnybą sudaro Tardymo, Pataisos reikalų, priešgaisrinės apsaugos departamentai, Emigracijos ir migracijos tarnyba, vidaus daliniai, budėtojų dalis ir vadovybė. Prie vidaus tarnybos taip pat priskiriamos finansų ir kontrolės, materialinio-techninio aprūpinimo, ryšių, medicinos tarnybos, informacinis statistikos centras bei kiti vidaus reikalų sistemą aptarnaujantys padaliniai.

Teismo vertinimu, LR laikinojo vidaus tarnybos įstatymo 1 str. nuostatų pagrindu tiek Ukmergės rajono priešgaisrinė tarnyba prie policijos  komisariato, tiek Ukmergės rajono priešgaisrinės tarnybos prie policijos komisariato Ukmergės miesto  priešgaisrinė dalis laikotarpiu nuo 1992 m. sausio 5 d. iki 1996 m. sausio 1 d. buvo struktūriniai LR vidaus reikalų sistemos vidaus tarnybos padaliniai. Tokią savo išvadą teismas taip pat grindė tuo, jog Vilniaus apsk. PGV nepateikė duomenų, kad ginčijamu laikotarpiu būtų buvusi ir neprofesionalioji priešgaisrinė apsauga. Todėl teismas, kaip nepagrįstus atmetė atsakovės atsikirtimus, kad pareiškėjas laikotarpiu nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1995 m. sausio 1 d. dirbo ne profesionaliosios priešgaisrinės apsaugos padalinyje, o darbovietėse nepatenkančiose į pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo nuostatomis apibrėžtųjų ratą.

Iš byloje surinktų rašytinių įrodymų nepaaiškėjo ar A.R. nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1992 m. spalio 1 d. buvo priimtas į Ukmergės rajono priešgaisrinę tarnybą tik vairuotojo pareigoms ar vairuotojo gaisrininko pareigoms, nes yra neatitikimų tarp duomenų nurodytų jo darbo knygelėje bei Tarnybos byloje.

Teismo posėdžio metu A.R. teigė, jog jo funkcija buvo vairuoti automobilį, todėl teismas padarė išvadą, kad laikotarpis nuo 1992 m. rugpjūčio 10 d. iki 1992 m. rugsėjo 30 d. pagrįstai buvo neprilygintas tarnybos laikui pensijai skirti, kaip neatitinkantis LR pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 str. 3 d. 3 p. nuostatų.

Tuo tarpu laikotarpio nuo 1992 m. spalio 1 d. iki 1995 m. sausio 1 d. teismo vertinimu, Vilniaus apsk. PGV nepagrįstai neįskaitė į tarnybos laiką pensijai skirti, nes, kaip nustatyta iki 1995 m. sausio 1 d. A.R. dirbo gaisrininku Darbo sutarties įstatymo pagrindu, o vėliau buvo priskirtas sukarintos priešgaisrinės apsaugos pareigūnu, todėl darytina išvada, kad nurodytas jo darbo laikotarpis atitinka LR pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 16 str. 3 d.  3 p. ir A.R. skundas šioje dalyje yra pagrįstas.

A.R. taip pat skunde nurodė, kad Vilniaus apsk. VPK netinkamai apskaičiavo jo nepertraukiamą stažą išeitinei kompensacijai ir tuo pagrindu nepagrįstai išmokėjo 2 mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio mažesnę kompensaciją.

Teismas nustatė, jog Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas  įsakymu „Dėl vidaus tarnybos kapitono A.R. atleidimo iš vidaus tarnybos“ atleido jį iš darbo ir nurodė išmokėti ugniagesiui 4 mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinę kompensaciją.

Vidaus tarnybos statuto 57 str. 1 d.  nustatyta, kad atleidžiant pareigūną iš vidaus tarnybos pagal šio Statuto 53 str. 1 d. 4, 11, 15 ir 16 p. išmokama jo dviejų mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinė kompensacija. Vidaus tarnybos statuto 57 str. 2 d. nustato, kad šio straipsnio 1 d. nustatyto dydžio kompensacija pareigūnams, nepertraukiamai ištarnavusiems daugiau kaip 5 metus, didinama pusantro karto, daugiau kaip 10 metų – du kartus, daugiau kaip 20 metų – tris kartus.

Buvęs ugniagesys siekė, kad jam būtų išmokėta jo 6 mėnesių vidutinio darbo užmokesčio dydžio išeitinė kompensacija, nes, jo ištarnautas laikas išeitinei kompensacijai skaičiuoti yra 23 metai 0 mėnesių 21 diena. Tad A.R. nuomone, jo vidaus tarnybos stažas turi būti prilygintas nepertraukiamam tarnybos stažui, numatytam Vidaus tarnybos statuto 57 str. 2 d.

Teismas paaiškino, jog vidaus tarnybos stažo skaičiavimo tvarką ir laikotarpius, kurie įskaičiuojami į vidaus tarnybos stažą, reglamentuoja Vidaus tarnybos statuto 37 str. 1 d. Pagal LR administracinių bylų teisenos įstatymo 13 str. 1 d. vienodą administracinių teismų praktiką aiškinant ir taikant įstatymus bei kitus teisės aktus formuoja Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas. Pastarasis 2009 m. gruodžio 23 d. sprendime administracinėje byloje Nr. A-442-1542-09 konstatavo, jog Vidaus tarnybos statuto 37 str. nėra numatyta, kad pagal vidaus tarnybos stažą gali būti padidinama Vidaus tarnybos statuto 57 str. numatyta išeitinė kompensacija, todėl atsižvelgiant į šį teisinį reguliavimą, darytina išvada, kad vidaus tarnybos stažas negali būti prilyginamas Vidaus tarnybos statuto 57 str. 2 d. įtvirtintam nepertraukiamam stažui.

Iš teisės aktų, reglamentuojančių vidaus tarnybos pareigūnų teisinius santykius – Vidaus tarnybos statuto ir LR valstybės tarnybos įstatymo, matyti, kad juose nėra įtvirtinta taisyklių, kurios nustatytų nepertraukiamojo stažo skaičiavimo sąlygas ir tvarką. Tai lemia, kad remiantis LR valstybės tarnybos įstatymo 5 str., šiems teisiniams santykiams gali būti taikomi darbo santykius ir socialines garantijas reglamentuojantys įstatymai bei kiti teisės aktai.

Teismas padarė išvadą, jog Vilniaus apsk. VPK pagrįstai nepertraukiamo darbo stažą, numatytą Vidaus tarnybos statuto 57 str. 2 d. skaičiavo nuo pareiškėjo priėmimo į vidaus tarnybą datos, t.y. nuo 1996 m. birželio 19 d.  Tad A.R. skundas patenkintas iš dalies. Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininko įsakymo dalis dėl ištarnauto laiko vidaus tarnybos pensijai skirti panaikinta, o Vilniaus apsk. PGV įpareigota įskaityti A.R. darbo laikotarpį nuo 1992 m. spalio 1 d. iki 1995 m. sausio 1 d. į tarnybos laiką pensijai skirti.

 

Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.


Share on Facebook
pranesk apie korupcija
KOMENTARAI






Komentuoti gali tik portalo nariai.

Naujienlaiškio prenumerata

El. leidinio „Pareigūnai.lt" archyvas

NPPSS BLOG'AS

 Atsakymas Stasiui Kropui: kodėl mes padedame Ūkio banko klientams?

 Nuomonė: policija ne žaibolaidis







Get Adobe Flash player





Skelbimai:
Sporto klubo IMPULS kainos (kovo mėnuo) (0)
2013-03-18
Gerbiami nariai, Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos nariai gal ...

Daugiau Archyvas

Pareigūnų ir politikų diskusijos - policijos komisariate (0)
2013-03-14
Šių metų kovo 15 dieną (penktadienį) 10.30 val. Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų ...

Daugiau Archyvas

Konkursas Kauno probacijos skyriaus viršininko pareigoms (0)
2013-03-14
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO  PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS SKELBIMAS Kalėjim ...

Daugiau Archyvas








Prisijungimas

Vartotojas


Slaptažodis


Prisiminti

Registracija
Pamiršai slaptažodį?

Narių skaičius: 782




Apklausa

Ką manote apie pareigūnų skatinamą (padėkos raštais, ženklais, medaliais ir pan.)?

Pareigūnai skatinami pagal nuopelnus.
Skatinami tik vadovybei parankūs žmonės.
Pareigūnai skatinama ne pakankamai.
Pareigūnai neskatinami



Kitos apklausos

Karjera:
Šiuo metu darbuotojų neieškome (0)
2011-02-21
...

Daugiau

Reklama


Draugai



© 2002-2025 Profesinių sąjungų plėtros centras. Visos teisės saugomos.
e-sprendimas: IV MEDIA