Įsiteisėjusiu Vilniaus apygardos administracinio teismo 2012 m. sausio 26 d. sprendimu buvo išaiškinta, kad esminė teisiniu požiūriu raiškinga aplinkybė, nuo kurios buvimo priklauso, ar konkrečiam pareigūnui turi būti mokama priemoka už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, yra tai, ar konkrečiu atveju pareigūnas atliko įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą.
Aiškindamas įprastą darbo krūvį viršijančios veiklos sampratą, teismas atkreipė dėmesį, jog Viešosios policijos prevencijos padalinio pareigūnų (apylinkės inspektorių) tarnyba iš esmės organizuojama teritoriniu principu, todėl jų darbų mastas (krūvis) turi būti vertinamas teritoriniu aspektu. Taip pat teismas pažymėjo, jog pareiškėjui A.Š. Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato struktūrinio padalinio (komisariato) viršininko įsakymu buvo paskirta prižiūrėti konkrečią Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato aptarnaujamos teritorijos dalį. Dėl to šio pareigūno įprastu darbo krūviu (mastu) laikytinas darbų kiekis, tenkantis iš jam priskirtos teritorijos. O tais atvejais, kai pareiškėjui būdavo pavedama aptarnauti ne tik savo, bet kartu ir kitų tyrėjų (apylinkės inspektorių) teritorijas (jų laikinojo nedarbingumo, kasmetinių atostogų, vaiko priežiūros atostogų ir panašiais laikotarpiais), tokia veikla laikytina įprastą darbo krūvį viršijančia veikla. Ir už tokią veiklą pareigūnams turi būti mokama Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 38 straipsnio 1 dalies 1 punkte numatyta priemoka už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą.
Nagrinėjamu atveju pareiškėjui A.Š. už įvairiais laikotarpiais per pastaruosius trejus metus aptarnautas kitų tyrėjų veiklos teritorijas buvo priteista šiek tiek daugiau nei 4000 Lt.
Primename, jog šios priemokos dydį reglamentuoja Lietuvos policijos generalinio komisaro 2009 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 5-V-125 patvirtintos Priemokų mokėjimo policijos įstaigų statutiniams valstybės tarnautojams taisyklės, kurių 8.1 punkte nurodyta, kad už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, gali būti skiriama iki 60 procentų pareiginės algos dydžio priemoka. Tačiau reikia turėti omenyje ir tai, jog pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 26 straipsnio 3 dalį, priemokos už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą bei priemokos už papildomų užduočių atlikimą suma negali viršyti 60 procentų konkretaus pareigūno pareiginės algos dydžio.
Svarbu atkreipti dėmesį, jog konkretus pareigūnui skirtinos priemokos dydis turėtų būti nustatomas individualiai, atsižvelgiant į tai, kokiu mastu iš papildomų teritorijų tenkantis darbų kiekis viršija iš jam priskirtos teritorijos tenkančių darbų kiekį.
Teisininkė Dovilė Mikučionytė
Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.