
Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
|
NAUJIENOS IŠ POLICIJOS DEPARTAMENTO
Pristatytas trečios kartos vieno mygtuko įrenginys
2007-12-03
|
2004 metų pabaigoje Policijos departamentas su socialiniais partneriais parengė prevencinį projektą „Būk saugus su mobiliu“. Projekto esmė – užtikrinti, kad vienkiemiuose ir nuošalesnėse gyvenamosiose vietovėse gyvenantys asmenys, atsitikus nelaimei (teisės pažeidimui, sveikatos sutrikimui, gaisro atveju ar kitomis ekstremaliomis aplinkybėmis), turėtų galimybę operatyviai informuoti specialiąsias tarnybas. Bandomuoju projekto įgyvendinimo etapu vienkiemių ir atokesnių vietovių gyventojams buvo dalijami mobiliojo ryšio telefonai, tačiau tai buvo nepakankamai efektyvu ir Policijos departamentas kartu su Lietuvos savivaldybių asociacija, kitais socialiniais partneriais patobulino prevencinį projektą „ir pradėjo gaminti skubios pagalbos iškvietimo įrenginius. Įrenginiai nuolat buvo tobulinami, o šiandien pristatytas jau trečios kartos įrenginys. Iš viso šalyje iki metų pabaigos veiks virš 500 tokių įrenginių. 2006 m. Policijos departamentas šio projekto tolimesniam plėtojimui skyrė 40 000 litų bei kreipėsi į Savivaldybių asociaciją prašydamas tarpininkauti, kad prie projekto įgyvendinimo aktyviau prisijungtų ir šalies savivaldybės. Į šį prašymą atsiliepė aštuonios savivaldybės. Šiemet Policijos departamentas skyrė 80 000 litų, prie projekto prisijungė dar 16 savivaldybių. Šiandien Policijos departamente Policijos departamentas, UAB „AKTKC“ Apsaugos centras ir 16 savivaldybių atstovai pasirašė trišales sutartis, pagal kurias pirmus metus už įrenginį gyventojams apmokės Policijos departamentas, o kitus du metus – savivaldybės. Pristatydamas naujos kartos įrenginį laikinai einantis policijos generalinio komisaro pareigas Vytautas Grigaravičius sakė: „Policija jau eilę metų sprendžiant įvairias problemas sėkmingai bendradarbiauja su įvairiais socialiniais partneriais. Į teisės pažeidimų prevenciją įtraukiamos savivaldos institucijos ir privačios įmonės, kurios tiesiogiai nesusijusios su nusikalstamų veikų prevencija. Malonu matyti, kad ir toliau sėkmingai plėtojasi šie prevenciniai projektai ir prie jo prisijungia vis daugiau savivaldybių. Tikimės, kad bendromis pastangomis mūsų gyvenamoji aplinka taps žymiai saugesnė“. Nuo 2007 m. kovo mėn., per beveik vienerių metų Pagalbos paslaugos teikimo laikotarpį, buvo gauta 40 tikrųjų pagalbos pranešimų, t.y. vienu mygtuko paspaudimu gyventojams buvo suteikta reikalinga pagalba. Net 45% gautų pagalbos pranešimų buvo sveikatos sutrikimo atvejais. Likę 55% pagalbos pranešimų buvo gauti užpuolimo, potencialios grėsmės ar gaisro atvejais. Paslaugos teikimo ir naudojimo išaiškinimas Skambučių priėmimo centras – tai „Apsaugos centro“ centralizuotas stebėjimo pultas, kuriame įdiegta specializuota kompiuterinė bei telefoninė įranga. Skambučių centro operatoriai dirba 24 val./parą. Iš Pagalbos įrenginių į skambučių priėmimo centrą gaunami pranešimai automatiškai apdorojami specializuotos programinės įrangos pagalba. Operatoriai apie gautus pranešimus iš įrenginių informuojami vizualiai, garsiniais signalais ir telefonu. Į pranešimus operatoriai reaguoja vadovaujantis patvirtintomis instrukcijomis. Prireikus pagalbos sveikatos sutrikimo, užpuolimo, nelaimės ar gaisro atveju, gyventojai turi paspausti įrenginio ER24 GSM raudoną pagalbos mygtuką. Įrenginys iškart inicijuos balsinį ryšį su skambučių priėmimo centru. Operatoriui atsiliepus, gyventojas informuoja apie pagalbos prašymo priežastį ir jam iškart siunčiama reikiama pagalba, bendradarbiaujant su vietos policijos komisariatu. Gyventojui negalint kalbėti dėl sveikatos sutrikimo ar kitų priežasčių, pagalba siunčiama bet kokiu atveju, remiantis iš anksto turima informacija apie gyventoją – adresas, kraujo grupė, alergenai, chroniniai susirgimai ir pan. Pagalbos atšaukimui gyventojas gali panaudoti savo unikalų slaptažodį, kurį žino tik gyventojas ir skambučių priėmimo centro operatoriai. Nurodžius neteisingą slaptažodį, pagalbos pranešimas bus perduotas policijos komisariatui. Visi gyventojai, kuriems suteikiami įrenginiai, supažindinami su Pagalbos paslaugų teikimo tvarka, atsakomybe už melagingus specialiųjų tarnybų iškvietimus pagal LR ATPK 186 str. bei pateikia savo duomenų anketas, kad, iškilus pavojui ir gyventojui negalint kalbėti, „Apsaugos centro“ skambučių centro operatorius galėtų perduoti pranešimą ir duomenis policijos įstaigai.
Šis skyrius tai Lietuvos Respublikos ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos ir Policijos departamento informacinis projektas. Skyrių administruoja Policijos departamento Komunikacijos skyriaus darbuotojai. Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.
|
Komentuoti gali tik portalo nariai.
|
|
|