V. Mykolaičio-Putino g. 5 Vilnius, LT-03106 | Telefonas (8~5) 271 6118 | Faksas (8~5) 212 3273 | El. paštas info@pareigunai.lt

LT | EN | RU |
2021-05-12 trečiadienis, 02:21

Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
NAUJIENOS

Seimo savaitė (2013 m. sausio 14-18 d.)
2013-01-11

Seimo posėdžiai:

Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2011 m. liepos 7 d. nutarimą „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 13 punkto, 18 straipsnio 1 dalies 4 punkto, Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto 28 straipsnio atitikties Lietuvos Respublikos Konstitucijai“  2013 m. sausio 15 d. Seimo posėdyje numatyta  Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 16 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo bei su juos susijusių kitų įstatymų projektų pateikimo procedūra.

 Priminsime, jog Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2011 m. liepos 7 d. nutarime pripažino, kad vidaus tarnybos įstaigos vadovui turi būti suteikti įgaliojimai ne tik atleisti pareigūną iš pareigų, kurioms eiti būtinas leidimas dirbti ar susipažinti su slapta informacija, kai pareigūnas įtariamas nusikalstamos veikos padarymu, bet ir numatytos kitos alternatyvios priemonės atleidimui. Žemiau nurodytuose įstatymų projektuose ir pabandyta sukurti  tokių alternatyvių priemonių mechanizmą.

 1)      Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 16 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas.  Jame siūloma nustatyti, kad asmeniui, kuriam atliekamas papildomas patikrinimas, paslapčių subjekto vadovo sprendimu uždraudžiama dirbti su įslaptinta informacija, t.y. vietoj buvusios dispozityvinės nuostatos „gali būti uždrausta dirbti su įslaptinta informacija“ pereinama prie imperatyvo „uždraudžiama dirbti su įslaptinta informacija“. Tokiu atveju, jei asmens pareigos susijusios išimtinai tik su įslaptintos informacijos naudojimu jis perkeliamas į kitas pareigas arba nušalinamas nuo pareigų (tokiam laikotarpiui, kiek pagal leidimo rūšį trunka kandidatūros tikrinimas).  Pagal įstatymo projektą pirmiau turėtų būti išnaudota galimybė bandyti perkelti pareigūną į kitas pareigas, kur nereikia turėti leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija.

Taip pat projekte siūloma nustatyti, kad asmeniui išduotas leidimas dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija ar asmens patikimumo pažymėjimas panaikinamas atsiradus ar paaiškėjus kuriai nors iš įstatymo 16 straipsnio 2 dalyje nurodytų aplinkybių (atliekamas asmens atžvilgiu ikiteisminis tyrimas irk t.), tik atlikus papildomą asmens kandidatūros patikrinimą ir įvertinus ar surinkti faktai nekelia abejonių dėl asmens patikimumo ir lojalumo.

 Su šiuo įstatymo projektu galite susipažinti čia

 2)      Valstybės tarnybos įstatymo 4, 18, 18(1), 34 ir 42 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 34(1) straipsniu įstatymo projektas. Šiuo metu nei Valstybės tarnybos įstatyme, nei Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statuto patvirtinimo įstatyme ar kituose statutinių valstybės tarnautojų teisinį statusą apibrėžiančiuose įstatymuose (statutuose) nėra normų, suteikiančių galimybę valstybės tarnautoją ar pareigūną, kuriems uždrausta dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija ir jie negali vykdyti savo pareigų, laikinai perkelti į kitas pareigas, kurioms nenustatytas reikalavimas turėti leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Dėl to šiame įstatymo projekte siūloma įtvirtinti bendrą valstybės tarnautojų perkėlimo į kitas pareigas sistemą bei nušalinimo nuo pareigų institutą, kad, būtų taikomi aiškūs ir vienodi nušalinimo nuo valstybės tarnautojo pareigų pagrindai ir tvarka.

       Projekte numatyta, kad  statutinis valstybės tarnautojas, kuris, uždraudus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, negali eiti savo pareigų nesinaudodamas tokia informacija, gali būti laikinai perkeltas į kitas valstybės tarnautojo pareigas. Karjeros valstybės tarnautojas tik į kitas karjeros valstybės tarnautojo pareigas.

     Privalomi nušalinimo terminai visiems valstybės tarnautojams būtų:

  •  jei valstybės tarnautojas darbo vietoje pasirodė neblaivus, apsvaigęs nuo narkotinių, psichotropinių ar toksinių medžiagų. 
  •  jeigu įstatymų nustatytais pagrindais ir tvarka valstybės tarnautojui uždraudus dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija jis negali nei vykdyti savo pareigų nesinaudodamas tokia informacija, nei būti perkeltas į kitas valstybės tarnautojo pareigas.

 Galimi nušalinimo pagrindai visiems valstybės tarnautojams:

  •  remiantis pagal įstatymus turinčių teisę tokį reikalavimą pareikšti subjektų rašytiniu reikalavimu;
  • jei valstybės tarnautojui yra pradėtas tarnybinio nusižengimo tyrimas ar tarnybinis patikrinimas ir valstybės tarnautojas toliau eidamas pareigas trukdo ar siekia paveikti tarnybinio nusižengimo tyrimo ar tarnybinio patikrinimo eigą ar rezultatus arba jei tarnybinio nusižengimo tyrimas ar tarnybinis patikrinimas atliekamas dėl veikos, už kurią valstybės tarnautojas gali būti atleistas iš pareigų;
  •  jei valstybės tarnautojas kaltinamas padaręs tyčinį sunkų arba labai sunkų nusikaltimą arba įtariamas ar kaltinamas padaręs nusikaltimą arba baudžiamąjį nusižengimą, nurodytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje.

Statutinių valstybės tarnautojų teisinį statusą reglamentuojantys teisės aktai šiuo metu nustato kitokius ir skirtingus statutinių valstybės tarnautojų nušalinimo pagrindus, kurie daugeliu atvejų yra griežtesni nei siūlomi projekte.

Minėtosios valstybės tarnautojų perkėlimo  ir nušalinimo nuostatos (taip pat ir dėl nušalinimo tvarkos, pasekmių) būtų statutiniams tarnautojams taikomos be išlygų.

 Su šiuo įstatymo projektu galite susipažinti čia

3)      Vidaus tarnybos statuto 16 ir 28 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Jame įtvirtintos nukreipiamosios nuostatos į Valstybės tarnybos įstatymą dėl laikinojo perkėlimo įkitas pareigas bei nušalinimo nuo pareigų atvejų ir tvarkos reguliavimo. 

Analogiški pakeitimai siūlomi ir kituose statutinių tarnybų statutuose.

 Su šiuo įstatymo projektu galite susipažinti čia

 aParengė teisininkė Simona Risovaitė

 

Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.


Share on Facebook
pranesk apie korupcija
KOMENTARAI






Komentuoti gali tik portalo nariai.

Naujienlaiškio prenumerata

El. leidinio „Pareigūnai.lt" archyvas

NPPSS BLOG'AS

 Atsakymas Stasiui Kropui: kodėl mes padedame Ūkio banko klientams?

 Nuomonė: policija ne žaibolaidis







Get Adobe Flash player





Skelbimai:
Sporto klubo IMPULS kainos (kovo mėnuo) (0)
2013-03-18
Gerbiami nariai, Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos nariai gal ...

Daugiau Archyvas

Pareigūnų ir politikų diskusijos - policijos komisariate (0)
2013-03-14
Šių metų kovo 15 dieną (penktadienį) 10.30 val. Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų ...

Daugiau Archyvas

Konkursas Kauno probacijos skyriaus viršininko pareigoms (0)
2013-03-14
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO  PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS SKELBIMAS Kalėjim ...

Daugiau Archyvas








Prisijungimas

Vartotojas


Slaptažodis


Prisiminti

Registracija
Pamiršai slaptažodį?

Narių skaičius: 782




Apklausa

Ką manote apie pareigūnų skatinamą (padėkos raštais, ženklais, medaliais ir pan.)?

Pareigūnai skatinami pagal nuopelnus.
Skatinami tik vadovybei parankūs žmonės.
Pareigūnai skatinama ne pakankamai.
Pareigūnai neskatinami



Kitos apklausos

Karjera:
Šiuo metu darbuotojų neieškome (0)
2011-02-21
...

Daugiau

Reklama


Draugai



© 2002-2021 Profesinių sąjungų plėtros centras. Visos teisės saugomos.
e-sprendimas: IV MEDIA