V. Mykolaičio-Putino g. 5 Vilnius, LT-03106 | Telefonas (8~5) 271 6118 | Faksas (8~5) 212 3273 | El. paštas info@pareigunai.lt

LT | EN | RU |
2019-10-20 sekmadienis, 06:26

Mes bendradarbiaujame su šiais advokatais
NAUDINGA INFORMACIJA

Ar vartotojas gali apsiginti nuo “mobiliojo” milžino spaudimo?
2009-03-14

www.kriziuvaldymas.lt

Omnitel paskelbtas “asmeninio” plano taikymas, pagal kurį klientai turėtų mokėti už mobilaus ryšio paslaugas ne mažiau negu pernai, sukėlė sumaištį vartotojų tarpe.

Komentuoja advokatė Rūta Čilinskaitė:

Kiekvienas vartotojas yra sudaręs sutartį su mobilaus ryšio paslaugų tiekėju. Paprastai tokias sutartis klientai pasirašo net neskaitę – o juk ten turėtų būti, be kita ko, aptartos ir pasirinkto plano keitimo sąlygos. Pagal Civilinio kodekso 6.720 straipsnio nuostatas paslaugų kaina nustatoma šalių susitarimu ir po sutarties sudarymo gali būti keičiama tik sutartyje nustatyta tvarka ir atvejais. Taigi, pasiskaitykime su Omnitel sudarytą sutartį ir paieškokime, ar ten aptarti paslaugos kainos (mokėjimo plano) keitimo atvejai ir keitimo tvarka.

Kita vertus, bent jau mano matytose sutartyse nėra numatytas toks keitimo atvejis, kurį dabar siūlo Omnitel.

Kokia bebūtų sutartis su Omnitel, mano nuomone, vienasmeniškas „asmeninio“ plano įvedimas prieštarauja Civiliniame kodekse įtvirtintiems sutarčių teisės principams ir vartotojų teisių apsaugos principams. Net jeigu sutartyje su Omnitel ir būtų numatyta, kad bendrovė gali vienašališkai keisti mokėjimo planus tokiu būdu, kurį dabar bandoma įgyvendinti, aš esu įsitikinusi, kad teismas pripažintų tokią sąlygą nesąžininga. Pagal Civilinio kodekso 6.188 straipsnį, tokia nepagrįstą pranašumą paslaugų tiekėjui suteikianti sutarties sąlyga negalėtų būti taikoma.

Atsižvelgiant į tai, Omnitel pareiškimai, kad nepatenkintieji vartotojai gali nutraukti sutartį ir „keliauti“ pas kitą paslaugų tiekėją, yra nepagrįsti.

-O kaip vertinate Omnitel paaiškinimą, kad pagal naująjį planą vartotojai galės kalbėti 50 % daugiau?

Tai yra neteisėtas savo paslaugos vartotojui „piršimas“. Kol kas dar joks įstatymas nereguliuoja, kam žmonės privalo skirti savo asmeninį laiką! Gal aš tą 50% laiko noriu panaudoti kitiems dalykams, o ne pokalbiams mobiliuoju telefonu? Kiekvienas turi tesię vartoti mažiau, ypač dabartinėje situacijoje, kai daugelis patiria finansinių sunkumų.

 -Tai kokių gi veiksmų dabar turėtų imtis Omnitel naująja kainų politika nepatenkinti klientai?

Jeigu vartotojui Omnitel siūlomas „asmeninis“ planas nepriimtinas, siūlau raštu apie tai informuoti paslaugų tiekėją. Jeigu naujasis planas vis dėlto būtų taikomas, vartotojas gali kreiptis arba tiesiai į teismą, arba į Nacionalinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, arba į Ryšių reguliavimo tarnybą. Manau, kad kuo daugiau bus skundų, tuo paslaugų tiekėjas greičiau bus priverstas reaguoti į kilusį klientų nepasitenkinimą. Kiekviena iš šių institucijų turi tam tikrą kompetenciją šije situacijoje: į teismą galima kreiptis ginčijant nesąžiningą sutarties sąlygą (t.y. sąlygą, pagal kurią Omnitel numatyta galimybė vienašališkai keisti pokalbių planą). Tačiau aš neskubinčiau vartotojų „atakuoti“ teismus – geriau pateikti skundus Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (http://www.nvtat.lt/) ir Ryšių reguliavimo tarnybai (http://www.rrt.lt/), taip taupant laiko sąnaudas ir pinigus. Yra didelė tikimybė, kad šios institucijos imsis veiksmų, dėl kurių Omnitel bus priversta atšaukti savo sprendimą.

 -Teko girdėti, kad daug klientų net neišsaugoję sutarties su Omnitel – matyt, anksčiau net nekilo mintis, kad gali prireikti ginčytis dėl naujų planų įvedimo. Ką vartotojui daryti tokiu atveju?

Paprašyti, kad Omnitel jam pateiktų sutarties kopiją.

-Ar Omnitel klientus tinkamai informavo apie vienašališką naujojo „asmeninio“ plano įvedimą? Pranešimai klientams atsiųsti neregistruotu laišku!

Aš esu sudariusi dvi sutartis su šia bendrove. Dėl vieno abonento Omnitel pranešimą gavau, o dėl kito – kol kas ne. Gal jis bus atsiųstas vėliau, o gal pranešimas kažkur pasimetė? Iš tiesų, esant ginčui, Omnitel vargu ar įrodytų tinkamai informvusi klientus apie pokalbių plano pakeitimą, jeigu toks pranešimas buvo išsiųstas paprastu laišku. Čia svarbu yra tai, kad pranešime ne tik informuojama apie „asmeninio“ plano sąlygas, bet ir pateikiamas Omnitel paskaičiuotas atitinkamo kliento 2008 metų išlaidų ryšio paslaugoms vidurkis, kuriuo remiantis  ir nustatomos „privalomos“ išlaidos 2009 – aisiais metais. Šis paskaičiavimas yra individualus, todėl Omnitel ginčo atveju negalėtų remtis, kad apie „asmeninį“ planą informavo visuomenės informavimo priemonėse ar panašiu „masiniu“ būdu.

-Tarkime, vartotojas įrodytų, jog Omnitel jo neinformavo apie „asmeninio“ plano įvedimą. Kokios iš to kyla pasekmės?

Pirmiausia, ne vartotojas turėtų įrodinėti, kad jis nebuvo tinkamai informuotas, o Omnitel turėtų įrodyti, kad tinkamai informavo klientą apie naujo pokalbių plano įvedimą. Tai yra, įrodinėjimo našta tenka ne vartotojui (silpnesnei sutarties šaliai), o paslaugų tiekėjui. Todėl ginčo atveju vartotojui pakaktų paaiškinti, jog jis negavo jokio Omnitel pranešimo.

Jeigu paslaugų tiekėjas neįrodytų tinkamai informavęs vartotoją apie naujo pokalbių plano įvedimą, tokiu atveju net neturėtų būti nagrinėjamas ginčas dėl „asmeninio“ plano teisėtumo ar neteisėtumo – turėtų būti taikomas vartotojo pasirinktas pokalbių planas.

Be abejonės, tai netrukdytų Omnitel vartotoją tinkamai informuoti vėliau, jau kilus ginčui, ir nustatyti vėlesnę „asmeninio“ plano įvedimo datą. Tokiu atveju vartotojas turėtų ginčytis dėl pakeitimo neteisėtumo iš esmės.

-Jūsų minėtos tarnybos gal ir imsis veiksmų, tačiau kai kuriems klientams Omnitel naująjį planą žada taikyti jau nuo kovo 15 d. Vargu ar iki to laiko valstybinės institucijos jau bus atlikusios kokius nors reikšmingus žygius, kurie priverstų Omnitel atšaukti „asmeninį planą“ ar bent jau sustabdyti jo taikymą. Ką daryti tokiems vartotojams?

Gavus pirmąją sąskaitą iš Omnitel, kurioje apskaičiuota paslaugų kaina pagal „asmeninį“ planą, raštu pranešti paslaugų teikėjui, kad sustabdote savo prievolės sumokėti už paslaugas vykdymą, iki kol bus išspręstas ginčas dėl „asmeninio“ plano įvedimo teisėtumo. Tačiau tai taikytina tik tiems Omnitel klientams, kurie prieš tai buvo pateikę rašytinius pranešimus apie nesutikimą su „asmeniniu“ planu.

 -Atvirai pasakykite, ar manote, kad teisinis ginčas su tokiu „didžiūnu“ kaip Omnitel turi perspektyvą?

Taip. Aš pati jau parašiau pranešimą Omnitel, kad nesutinku su siūlomo „asmeninio“ plano įvedimu ir reikalauju taikyti mano anksčiau pasirinktą pokalbių planą.

 

Griežtai draudžiama Pareigūnai.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Pareigūnai.lt kaip šaltinį.


Share on Facebook
pranesk apie korupcija
KOMENTARAI






Komentuoti gali tik portalo nariai.

Naujienlaiškio prenumerata

El. leidinio „Pareigūnai.lt" archyvas

NPPSS BLOG'AS

 Atsakymas Stasiui Kropui: kodėl mes padedame Ūkio banko klientams?

 Nuomonė: policija ne žaibolaidis







Get Adobe Flash player





Skelbimai:
Sporto klubo IMPULS kainos (kovo mėnuo) (0)
2013-03-18
Gerbiami nariai, Vilniaus apskrities ikiteisminio tyrimo įstaigų profesinės sąjungos nariai gal ...

Daugiau Archyvas

Pareigūnų ir politikų diskusijos - policijos komisariate (0)
2013-03-14
Šių metų kovo 15 dieną (penktadienį) 10.30 val. Nacionalinis pareigūnų profesinių sąjungų ...

Daugiau Archyvas

Konkursas Kauno probacijos skyriaus viršininko pareigoms (0)
2013-03-14
KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO  PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS SKELBIMAS Kalėjim ...

Daugiau Archyvas








Prisijungimas

Vartotojas


Slaptažodis


Prisiminti

Registracija
Pamiršai slaptažodį?

Narių skaičius: 782




Apklausa

Ką manote apie pareigūnų skatinamą (padėkos raštais, ženklais, medaliais ir pan.)?

Pareigūnai skatinami pagal nuopelnus.
Skatinami tik vadovybei parankūs žmonės.
Pareigūnai skatinama ne pakankamai.
Pareigūnai neskatinami



Kitos apklausos

Karjera:
Šiuo metu darbuotojų neieškome (0)
2011-02-21
...

Daugiau

Reklama


Draugai



© 2002-2019 Profesinių sąjungų plėtros centras. Visos teisės saugomos.
e-sprendimas: IV MEDIA